וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל נזפה בנציגת טורקיה בישראל

15.10.2009 / 16:00

סמנכ"ל משרד החוץ זימן לנזיפה את הממונה על שגרירות טורקיה בישראל בעקבות שידור סדרת הטלוויזיה בה נראים חיילי צה"ל יורים לעבר ילדים פלסטינים. "לא נוכל לעמוד מנגד כאשר מתפרסמים דברי הסתה כה בוטים נגד ישראל וחיילי צה"ל"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכה: לירז ליבנה)

ישראל נזפה בטורקיה. בעקבות הנחיית שר החוץ, זימן הסמנכ"ל האחראי על אירופה המערבית במשרד החוץ, נאור גילאון, את הממונה בשגרירות הטורקית, הגברת ג'יילאן אוזן לנזיפה רשמית. גילאון הביע את המחאה הישראלית על שידור סדרת הטלוויזיה בטורקיה, בה מתוארים חיילי צה"ל כבני גזע עליון הששים לרצוח ילדים, כמו גם סוכנים ישראליים הזוממים - לפי סטריאוטיפים אתניים חשוכים – להשתלט על האזור.

הסמנכ"ל הדגיש כי "בעוד שישראל מייחסת חשיבות רבה ליחסים עם טורקיה, הרי שלא נוכל לעמוד מנגד כאשר מתפרסמים דברי הסתה כה בוטים נגד ישראל וחיילי צה"ל. הסתה כזו עלולה להוביל לפגיעה פיסית ביהודים ובישראלים הרבים המתיירים בטורקיה".

עוד הובהר, כי "חינוך לשנאה ע"י שימוש בסטריאוטיפים קשים כל כך בסדרת טלוויזיה בה צופים מבוגרים וצעירים כאחד, חייב להדאיג כל מי ששואף לדו קיום ושלום בין המדינות והדתות באזור ובעולם. הדבר קשה שבעתיים כאשר אותם חיילי צה"ל המתוארים כרוצחים בדם קר, הם אלה שחשו לסייע לאזרחי טורקיה בשעותיהם הקשות בעקבות רעידת האדמה הקשה ב 1999".

הפגנות בטורקיה להזדהות עם הפלסטינים. רויטרס
הפגנות נגד ישראל בטורקיה/רויטרס

"הסתה חמורה שנעשית בחסות ממלכתית"

בסדרת הטלוויזיה "אייריליק", שעלתה ברשת הטורקית TRT1 ומשודרת מדי ערב, מוצגות סצינה בה כיתת יורים המורכבת מחיילי צה"ל יורים בפלסטינים חפים מפשע וסצינה נוספת בה יורה חייל בילדה ונוטש אותה שותתת דם.

בעקבות הסדרה אמר שר החוץ אביגדור ליברמן כי זו הסתה חמורה ביותר והיא נעשית בחסות ממלכתית. "סדרה כזו שבינה לבין המציאות אין אפילו קשר קלוש, המציגה את חיילי צה"ל כרוצחי ילדים תמימים, אינה ראויה לשידור אפילו בין מדינות אויבות ובוודאי שלא במדינה המקיימת עם ישראל יחסים דיפלומטיים מלאים".

בתוך כך, הבוקר אמר ראש ממשלת טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן, כי מדינתו היא "מדינה חזקה, שלא תהיה מוכנה לקבל הוראות מאף אחד". ארדואן אמר את הדברים במהלך מסיבת עיתונאים לפני יציאה לביקור רשמי בבגדד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully