וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ציור חדש של דה וינצ'י התגלה במקרה

בדיקה של טביעת אצבע שגילה אספן אמנות על ציור זול שרכש במחיר של 19 אלף דולרים בלבד, הובילה למסקנה: הציור שייך לאמן האיטלקי המפורסם מהמאה ה-15 ושווה 150 מיליון דולר

טביעת אצבע בקצה השמאלי של ציור פורטרט אפל אישרה ממצא אומנותי נדיר – ציור בלתי מוכר של לאונרדו דה וינצ'י הסתובב עד היום בין אספנים ונמכר במחירים מגוחכים. הציור, שנעשה בדיו וגיר, מציג פנים של אישה צעירה הלבושה ומסורקת בהתאם לקודים שהיו נהוגים במילאנו של סוף המאה ה-15.

במשך השנים קוטלג הציור כיצירה של אמן גרמני מתחילת המאה ה-19, וערכו הכספי הוערך בין 12 ל-16 אלף דולר. הפורטרט עבר ידיים רבות במשך השנים במכירות פומביות, עד שפול סילברמן, יליד קנדה, רכש אותו לפני כשנתיים במחיר של 19 אלף דולר.

סילברמן האמין שהפורטרט שווה יותר מהמחיר ששילם עליו והתחיל לבדוק את הנושא, עד שמצא עדות לטביעת אצבע בחלקה העליון-השמאלי של העבודה. הציור נשלח למעבדה בפריז, שם מצאו כי הממצאים "דומים מאוד" לטביעת אצבע שנמצאה על היצירה "הירונימוס הקדוש", אותה צייר דה וינצ'י בשלב מוקדם בקריירה שלו, עוד לפני שהשתמש בעוזרים.

הבדיקות שנערכו בעזרת קרינה אולטרה סגולה, הראו כי טביעת האצבע שייכת ככל הנראה לאצבע המורה או לאמה, והעידו על כך שהצייר הוא איטר יד ימינו, כפי שהיה דה-וינצ'י. הציור צפוי להיות מוצג בתערוכה בשבדיה בשנה הבאה ומומחים מעריכים כי לאחר התגלית עלות הציור עשוייה להגיע במכירה פומבית ליותר מ-150 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully