וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוסר זה שם של דג

ליבי גלבר

13.10.2009 / 11:53

ביומיים האחרונים הובהרו שוב המניעים של ש"ס והעומדים בראשה. המפלגה המתפארת בתואר "חברתית" פועלת בפועל נגד החלשים ונגד האג'נדה הירוקה

במפה החברתית של ישראל, בכל מקום בו ערכי הדת היהודית וש"ס נפגשים, אפשר לדעת בוודאות שזו תחטא לעקרונות הנעלים שלהם התחייבה. דוגמה עדכנית: ביומיים האחרונים אלי ישי שוב התעקש על גירוש ילדי העובדים הזרים (חלקם פליטים) והתבהרו המניעים להתנגדות התנועה לקידום המיחזור בישראל.

כשתמונת הרב עובדיה יוסף מתנוססת על גבי לוח השנה של בירה קרלסברג (מותג של "החברה הישראלית למשקאות", שלרעתה הכלכלית פועל החוק המחייב חברות לאחריות על מיחזור), מובן למה ש"ס כל כך מתנגדת לחוק הפיקדון. זאת למרות שבמצע התנועה נכתבה בפירוש ההתחייבות ל"הגבלת תעשיות הפוגעות, הורסות ומזהמות של תשתיות הטבע הלאומיות".

כשמדובר בגירוש ילדי עובדים זרים, ברור מאליו שאלה שנשבעו לחינוך שווה לכולם כבר ימצאו נימוק סוציאליסטי בכדי לתרץ פעולה מתועבת, שהרי לא מדובר ביהודים ועל כן אין צידוק לקליטתם בישראל. שר הפנים אלי ישי ממהר לגרש ילדי עובדים זרים בטענה שהוריהם תופסים מקומות עבודה של ישראלים. הכוונה כמובן למקומות עבודה של יהודים, בהתעלם מהעובדה שיהודי-ישראלי לא היה מתקרב למשרות אותם מאיישים העובדים הזרים.

ההתנהלות של ש"ס ושל העומדים בראשה הוכיחה כי אלה גיבשו לעצמם מערכת ערכים משלהם – כזאת שתקדם את האינטרסים האישיים של הנבחרים ולא את אלה של העם, ולבטח לא את האינטרסים של החברה מוסרית והוגנת. על פי ש"ס, צדק נמדד בפרמטרים ברורים של רווח ולא של ערכים.

בשם השם

לחוק הפיקדון, לעומת זאת, מתנגדת ש"ס מפני שלטענתה 25 האגורות הנוספות לבקבוק מהוות עול כלכלי למשפחות רבות, זאת תוך התעלמות מוחלטת מהעובדה שהסכום יוחזר לצרכן כשזה יפקיד בחזרה את הבקבוקים הריקים למקום ממנו נקנו. ש"ס לא מעלה לדיון את חוסר המודעות הסביבתית של בוחריה, שלא לדבר על ההשלכות הסביבתיות הקשות של כמויות הפסולת שהחוק מבקש לצמצם.

"עניי עירך קודם" מהווה עבורם תירוץ גם כשמדובר בילדים תמימים, שנולדו בארץ ורק אותה הם מכירים, בכדי לגרש אותם מארץ הקודש. מתברר שקדוש יותר לשמור על זהות יהודית מאשר לשמור על זכויותיו של קטין שעל לא עוול בכפו מוגדר "זר", שרק רוצה ללמוד, להתגייס לצה"ל ואז לעבוד (כמו כל היהודים, נגיד), לחיות בשקט ובכבוד.

מצוות שבין אדם למקום (בו הוא חי)

למה בעצם מגיעה קדימות לעניי עירך? הם ראויים ומוסריים יותר? האם ההבדלה בין איש לרעהו צריכה להתחיל בדת אליה משתייכת אמו, או על פי עקרונות של צדק חברתי ושוויון - שגם עליהם מתבססת מגילת העצמאות? מתברר שכן, שרובריקת הלאום בתעודת הזהות היא הדבר החשוב ביותר לש"ס, היא ולא אמות מוסר כמו חמלה, צדק חברתי, שמירה על משאבי הטבע וחתירה לשלום ושוויון. מתברר גם שש"ס מאוד דואגת לסביבה, אבל לא לאדמה. אולי מפני שלא כל המאכלסים אותה הם נימולים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully