וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן אליעזר: "מקווה שנראה בקרוב את סוף פרשת שליט"

30.9.2009 / 17:57

שר התמ"ת וחבר הקבינט אמר כי ישראל "ממשיכה לעשות מאמץ להוביל לפריצת דרך בנושא החייל החטוף". השר תמך בעסקה בה יועבר אות חיים עדכני לישראל בתמורה לשחרור 20 אסירות פלסטיניות

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכה: עידן גוראל)

שר התמ"ת וחבר הקבינט המדיני ביטחוני, בנימין בן אליעזר, הגיב הערב (רביעי) על העסקה במסגרתה ישוחררו 20 אסירות פלסטיניות בתמורה לקלטת וידאו של החייל החטוף גלעד שליט. בהודעה שפרסם אמר השר כי הוא מקווה "שנפתח תהליך שאנחנו רואים את תחילתו, אך גם את סופו". לדבריו, "נמשיך לעשות כל מאמץ להוביל לפריצת דרך. ההחלטה נותנת אור בראש ובראשונה למשפחת שליט".

במסגרת העסקה, שפרטיה פורסמו היום, תשחרר ישראל 16 אסירות פלסטיניות שמוחזקות בישראל והיו עתידות להשתחרר במילא בתוך כמה חודשים עד שנתיים. כמו כן, ישוחררו ארבע עצירות פלסטיניות שהוחזקו בישראל ללא הגבלת זמן. בתמורה לשחרור, יעביר ארגון חמאס לישראל קלטת וידאו עדכנית, שתהווה אות חיים מגלעד. השר בן אליעזר אמר כי "ישראל צפויה לקבל הוכחה עדכנית וחד משמעית לגבי שלומו ומצבו של גלעד".

ממשפחתו של גלעד נמסר כי הם "מצפים בכליון עיניים לקבל אות חיים אותנטי ראשון מגלעד. מדובר בצעד ראשון בכיוון הנכון בדרך לשחרורו". חברת הכנסת מירי רגב (ליכוד) אמרה כי "המידע שמגיע בעניין גלעד שליט מעודד, זהו שלב אחד בתוך משא ומתן. אנחנו חייבים להימנע מלחזור על טעויות העבר, דוגמת ההתנהלות בעניין הנווט רון ארד. חשוב לקדם ולהביא לשחרורו של שליט ולהחזירו הביתה".

עד כה התקבלו מכתבים וקלטת שמע

הקלטת שנמצאת בידי המתווך הגרמני ותגיע לישראל ביום שישי איננה הראשונה. כארבעה אותות חיים מהחייל החטוף גלעד שליט כרב הגיעו לידי ישראל במהלך השנים בהן הוא שבוי.

כשלושה חודשים לאחר חטיפתו, באוקטובר 2006, התקבל בישראל מכתב ששלח החייל החטוף גלעד שליט להוריו. המכתב נכתב על ידי שליט באוגוסט 2006, והוא היה תנאי לפתיחת משא ומתן לשחרורו. במכתב, שככל הנראה הוכתב לשליט על ידי חוטפיו, נכתב: "אל אמא ואבא אחיי וחבריי אני שולח לכם שלום. הבריאות שלי מתדרדרת מיום ליום במיוחד קשה לי נפשית וזה גורם לי לדכאונות רבים. אני מכחה (הטעות במקור) שייגמר הסיוט הבלתי נסבל ואנושי בו אני נמצא ואני ישתחרר מהכלא הסגור והמבודד במיוחד אחרי שעבר יום הולדתי ה-20, אותו קיוויתי שנחגוג יחדיו".

בחודש יוני 2007 השמיע חמאס קלטת שבה נשמע קולו של שליט. בקלטת אמר שליט בין היתר: "אני גלעד בן נועם שליט, הכלוא אצל המוג'אהידין (הלוחמים). אמא ואבא, אחותי ואחי, חברי בצה"ל. אני מוסר לכם דרישת שלום ואת געגועיי לכולכם".

בחודש יוני 2008 קיבלה משפחת שליט מכתב נוסף מגלעד. המכתב, שאותו כתב החייל החטוף, הועבר להוריו כחלק מהתחייבות חמאס לנשיא ארה"ב לשעבר ג'ימי קרטר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully