וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ זחאלקה פנה, באירופה יימחו נגד ישראל

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

29.9.2009 / 22:02

ביום השנה התשיעי לציון אירועי אוקטובר, יפגינו גם ארגוני זכויות אדם באירופה מול שגרירויות ישראל, כשבארץ יישבתו. ח"כ זחאלקה כתב: "ליברמן הפשיסט מעוניין לגרש הערבים ממולדתם"

יום השנה התשיעי לאירועי אוקטובר 2000, במהלכם נהרגו 13 ערבים ישראלים, יצוין השנה לא רק בישראל אלא גם באירופה. שורה של ארגוני זכויות אדם ברחבי אירופה מתכוונים לקיים ביום חמישי עצרת מחאה כאות הזדהות עם האזרחים הערבים בישראל. בנוסף מתכוונים הארגונים לקיים הפגנות מול שגרירויות ישראל במדינות.

הארגונים האירופים נענו לקריאתו של יו"ר בל"ד, ח"כ ג'מאל זחאלקה, לקיים עצרות מחאה ביום חמישי כאות הזדהות עם הציבור הערבי בישראל. במכתבו ביקש ח"כ זחאלקה למחות נגד "אי העמדת הפושעים האחראים על מות 13 הערבים לדין". הוא הבהיר כי בחלוף תשע שנים, הציבור הערבי דורש צדק ולהעניש את "האחראים על הפשע".

ח"כ זחאלקה הסביר במכתבו לארגונים האירופים כי הציבור הערבי בישראל עומד בפני איומי גזענות מסוג חדש, בעיקר לאור עליית ממשלת הימין לשלטון ומינוי "אביגדור ליברמן הפשיסט לשר החוץ". לדבריו, "ליברמן הפשיסט מעוניין לשלול מהערבים את זכויותיהם ולגרשם ממולדתם". הוא השווה את ליברמן למנהיג הימין הקיצוני לשעבר באוסטריה, יורג היידר, וטען שליברמן מסוכן וקיצוני ממנו.

ביום חמישי צפוי המגזר הערבי לקיים שביתה כללית לציון יום השנה התשיעי לאירועי אוקטובר. ועדת המעקב של ערביי ישראל החליטה להכליל גם את בתי הספר והתיכונים בשביתה. מחר צפוי השר לענייני מיעוטים, פרופ' אבישי ברוורמן, להיפגש עם יו"ר ועדת המעקב מוחמד זידאן ועם ראש עיריית נצרת ראמז ג'ראייסי ולדון עימם בשביתה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully