וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שכר הלימוד שוב עולה, הסטודנטים זועמים

נעמה טלמור

24.9.2009 / 15:24

מדובר בעלייה של 431 שקלים לעומת השנה שעברה. יו"ר התאחדות הסטודנטים שיגר מכתב נזעם לרה"מ ולשר האוצר: "בכל שנה מכניסים לנו בדלת האחורית עלייה נוספת"

שכר הלימוד באוניברסיטאות צפוי לעלות בשנת הלימודים הקרובה (תש"ע) ל-9,779 שקלים. כך נודע היום (חמישי) לוואלה! חדשות. בשנה שעברה עמד שכר הלימוד על 9348, מדובר בעלייה של 431 שקלים.

הבוקר (חמישי) שיגר יושב ראש התאחדות הסטודנטים בועז טופורבסקי מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו, לשר האוצר יובל שטייניץ ולשר החינוך גדעון סער בו הוא תוקף את ניסיונות האוצר להמשיך ולעלות מדי שנה את שכר הלימוד. "בכל שנה מכניסים לנו בדלת האחורית עלייה נוספת". אמר טופורבסקי. "בשנים האחרונות ספגנו מהלומות תקציביות המעמיסות על גב הסטודנטים הוצאות שונות. העמסות כספיות אלו מתבצעות בניגוד להסכם שנחתם ב-22 למאי 2007 בין הסטודנטים לממשלה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בשנת 2001 לאור דו"ח וינוגרד החל לרדת שכר הלימוד והיה אמור לרדת ב-50% תוך חמש שנים. הירידה הייתה אמורה להתבצע על פי מדרגות ובסופו של דבר נעצרה הירידה ומשנת תשס"ז החל לעלות שכר הלימוד. לדברי הסטודנטים שכר הלימוד מוצמד למדד אך ההפחתה שהייתה אמורה להיות על פי דו"ח וינוגרד איננה מוצמדת למדד וכך נוצר מצב לפיו ישנה עלייה מדי שנה. בתשס"ח שכר הלימוד עמד על 8,611 והסטודנטים קיבלו בשנה זו החזר בגובה 168 שקלים שנתיים לאחר שההתאחדות הסטודנטים נאבק, בתשס"ז עמד שכר הלימוד על 8,588 שקלים ובתשס"ו עמד שכר הלימוד על 8,383.

ממשרד האוצר נמסר בתגובה: "בהתאם להחלטת הממשלה המדינה אינה מעניקה לגופים מתוקצבים שיפוי בגין עליה או ירידה של המדד". במשרד ציינו עוד כי בימים אלה מגובש בשיתוף עם הוועדה לתכנון ותקצוב של המועצה להשכלה גבוהה תקציב ההשכלה הגבוהה לשנת הלימודים הקרובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully