וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"למשפחת רמון קשר מיוחד עם ארה"ב"

נעמה טלמור

14.9.2009 / 21:13

אלפים ליוו את סרן אסף רמון בדרכו האחרונה. רמון, שנהרג אתמול בהתרסקות מטוסו, נקבר בבית העלמין בנהלל לצד אביו אילן רמון, שנהרג בהתרסקות מעבורת החלל קולומביה לפני שבע שנים

מערכת וואלה!

(צילום: נעם כהן, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

קרובי משפחה, חברים, מכרים ומאות בני אדם נוספים הגיעו אחר הצהריים (שני) לבית העלמין בנהלל כדי ללוות את סרן אסף רמון בדרכו האחרונה. אסף, שנטמן לצד אביו אילן, נהרג אתמול לאחר שמטוסו התרסק בדרום הר חברון. בטקס ההלוויה המתנהל תחת אבטחה כבדה, משתתפים בכירי המדינה ביניהם הנשיא שמעון פרס, ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון אהוד ברק, הרמטכ"ל רב אלוף גבי אשכנזי ואישים רבים נוספים.

משרד החוץ האמריקאי פרסם הודעת אבל מיוחדת בעקבות מותו של רמון. בהודעה נאמר כי "ארה"ב שולחת תנחומים לרונה רמון, למשפחת רמון ולעם בישראל בעקבות מותו של אסף". עוד נכתב בהודעה כי "למשפחת רמון תמיד יהיה קשר מיוחד עם ארה"ב".

מפקד חיל האוויר, האלוף עידו נחושתן, אמר כי "זהו יום עצוב לחיל האוויר ולכל עם ישראל". לדבריו, "הטייסים, החברים שנשאו את ארונו של אסף, הם אנשי ארץ ישראל היפה אשר בכישרון רב ובהצטיינות מגנים בכל שעה על המדינה". הוא הוסיף כי הוא חש גאווה עמוקה על אסף ועל כל טייסי החיל.

נשיא המדינה שמעון פרס ספד לרמון על קברו ואמר כי "מדינת ישראל מרכינה היום את דגלה, עם שלם בוכה היום, על בנו שנפל. כל לב נקרע היום – כי הילד הפרטי של משפחת רמון היה הילד של כולנו. "אל תשלח ידך אל הנער", אלו מילות התפילה שנאמרה חרישית עת הצמדתי את כנפי הבוגר המצטיין לחזהו של אסף רק לפני שלושה חודשים".

פרס הוסיף, כי "אסף הוא מהטובים שבבנינו. הוא נושא עמו מורשת עשירה של אהבת הארץ, חוכמה ונתינה. מורשת הנובעת מעמקי המשפחה שי?נקה מההיסטוריה של העם היהודי ומההעזה של מדינת ישראל. ההיסטוריה של תפילות. והעוצמה של צה"ל. הפנים של ירושלים והגובה של חיל האוויר. עדיין מהדהדים באוזנינו ובאוזני, צליליו ומילותיו של השיר שליווה את אסף ואת חבריו במסדר כנפיים: "כל מטוס שטס בשמים, כל כוכב מאיר בעיניים, מזכיר לי אותך". והמילים שנגעו בלב כולנו, על מגרש המסדרים, מתרסקות עתה לנגד עינינו. הלב שהתרחב באותו יום של קיץ, יום חג ודגלים, מתכווץ עכשיו ומאיים להישבר".

על הקשר בין אסף לאביו אמר הנשיא כי "אילן ואסף, שניהם ישרי דרך, אמיצים ונועזים, נכונים לכל קריאה. מוכנים לכל משימה. שניהם גדלו כמצטיינים, ונפלו כמצטיינים שבמצטיינים. אסף, ממנו אנו נפרדים היום, הוא לוחם בן לוחם, תלמיד חכם בן תלמיד חכם, נועז בן נועז, חולם בן חולם. רונה, טל, יפתח ונועה, משפחת רמון רונה היית כבר גיבורה, היית ותישארי גיבורה. אין רונה אחרת. אין גבורה אחרת".

תת אלוף עדן אטיאס, מפקד בסיס נבטים ממנו המריא רמון לטיסתו האחרונה אמר היום כי חיל האוויר חוקר את כל הכיוונים האפשריים לנסיבות התאונה. "עדיין אין ממצאים חד משמעיים, אנחנו עסוקים בחיבוק המשפחה וחבריו לטייס. זה אירוע שחורג מגבולות חיל האוויר, הוא ברמה הלאומית. הטייסים שטסו עם אסף בטיסה האחרונה התעקשו לשאת את הארון ואחד מהם יישא דברים בהלוויה. ממחר בבוקר חוזרים לטוס".

הלוויתו של סרן אסף רמון. אורי לנץ
הלוויתו של סרן אסף רמון/אורי לנץ

ברק: "זה כמו אגרוף בבטן"

מאז נודע על מותו של סרן רמון, אבל כבד ירד על משפחת רמון למודת הסבל, ואזרחים רבים הגיעו לבית המשפחה כדי להשתתף בצערם. בכירים רבים ביקרו אתמול בערב בבית משפחת רמון ברמת חן בניסיון להביא מעט נחמה לרונה, אלמנה שהפכה אתמול גם לאם שכולה.

"הרגשתי כאילו קיבלתי אגרוף בבטן עם היוודע הבשורה על מותו של אסף", אמר היום שר הביטחון אהוד ברק. גם בכנסת ציינו את האירוע הטרגי: ועדת החוץ והביטחון של הכנסת פתחה את ישיבתה בדקת דומייה לזכרו של רמון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully