וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות השביתה: ברוב הארץ לומדים כרגיל

נעמה טלמור

13.9.2009 / 7:30

במרכז השלטון המקומי פתחו היום בשביתה בת יומיים, אך רוב הערים הגדולות כבר הודיעו שאין בכוונתן להשבית את מערכת החינוך בשטחן. גם החינוך המיוחד יפעל כרגיל

ככל שעוברות השעות, הולך ומצטמצם היקפה של השביתה המתוכננת היום (ראשון) במרכז השלטון המקומי. במסגרת השביתה, שתימשך ביומיים הקרובים, צפויות הרשויות המקומיות למנוע את פתיחת בתי הספר בכך שלא ישלחו אליהם מאבטחים, סייעות ופסיכולוגים. עם זאת, ברוב ערים הגדולות הודיעו כי על אף קריאת השלטון המקומי לשבות, הלימודים בשטחן יתקיימו כרגיל.

במרכז השלטון המקומי הודיעו אמש כי הם מסירים מעצמם כל אחריות לבתי הספר שיפעלו היום ובכלל זה אחריות לאבטחת תלמידים בהיעדר מאבטחים שהם עובדי הרשות המקומית.

כאן לומדים כרגיל: ירושלים, תל אביב, נתניה, הרצליה, חיפה, ראשון לציון, חולון, חדרה, באר שבע, רמת גן, הוד השרון, פתח תקווה, אשדוד, גבעתיים, רחובות, יבנה, באר יעקב, גבעת שמואל, כרמיאל, טבריה, לוד, רמלה, כפר סבא, כפר שמריהו ורעננה

מספר ערים גדולות הודיעו אתמול כי לא ייטלו חלק בשביתה שיזם מרכז השלטון המקומי ולא ישביתו את הלימודים בבתי הספר. הערים המדוברות הן: ירושלים, תל אביב, נתניה, הרצליה, חיפה, ראשון לציון, חולון, חדרה, באר שבע, רמת גן, הוד השרון, פתח תקווה, אשדוד, גבעתיים, רחובות, יבנה, באר יעקב, גבעת שמואל, כרמיאל, טבריה, לוד, רמלה, כפר סבא, כפר שמריהו ורעננה. גם ממשרד החינוך נמסר, כי הוא נערך לקיים מחר לימודים בכל הרשויות המקומיות ברחבי הארץ – גם אם יתקיימו ניסיונות לשבש את הלימודים בחלק מהרשויות. גם בחינוך המיוחד הלימודים יתקיימו כרגיל, לבקשת הורים לילדים בחינוך המיוחד.

במרכז השלטון המקומי זעמו על החלטה זו. "יתכן ויש ראשי רשויות שהיכולות הכלכליות שלהן, אותן קיבלו בירושה, גורמות להם לשכוח את התושבים שלהן ולשכוח גם רשויות אחרות, קטנות, בינוניות וגדולות, סייעו להם במאבקים אחרי", נמסר מדוברות המרכז לשלטון מקומי.

"המאבק הזה נועד להבטיח את העתיד גם של ילדי תל אביב, כמו של צפת ודימונה", אמר שלמה בוחבוט, ראש עריית מעלות תרשיחא ויו"ר מרכז השלטון המקומי. "אני קורא לרון חולדאי ולמעט ראשי הרשויות שמתעקשים לשחק לידיהם של נערי האוצר לגלות רגישות חברתית ולאומית", אמר בוחבוט.

השביתה מתוכננת ברשויות המקומיות בשל דרישת הרשויות מהמדינה להשיב להן לפחות שלושה מיליארד שקלים מתוך שבעה מיליארד, שלטענתן נלקחו מהן בשש השנים האחרונות. לדברי מרכז השלטון המקומי, אם הממשלה לא תעשה כן עד סוף תקופת החגים - תיפתח שביתה כללית ללא הגבלת זמן. בין היתר מוחים ברשויות המקומיות על "היטל הבצורת", שקובע תשלום עודף על צריכה מוגברת של מים, ועל הקיצוץ בתקציבי מוסדות החינוך.

מחר מתכננים בשלטון המקומי הפגנה של נהגי משאיות האשפה בירושלים. נהגי המשאיות יסעו באיטיות בכביש ירושלים תל אביב יגרמו לפקקים ויחנו את רכבם מול משרד האוצר בירושלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully