וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרוקו: דיווחו שהמלך חולה - ונלקחו לחקירה

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

7.9.2009 / 11:07

משטרת מרוקו זימנה לחקירה 7 עיתונאים מרוקאים בחשד להפצת דיווחים "שקריים", אודות הידרדרות במצבו הבריאותי של המלך מוחמד השישי

משטרת מרוקו זימנה לחקירה שבעה עיתונאים מרוקאים בחשד להפצת דיווחים "שקריים", לטענתם, אודות הידרדרות במצבו הבריאותי של המלך מוחמד השישי שחלה בימים האחרונים. העיתון "אל-קודס אל-ערבי" דיווח (שני) כי אחד הנחקרים הוא עורך השבועון "אל-איאם", בעקבות מאמר שכתב ביום שישי שעבר סביב "האמת מאחורי מחלתו של המלך".

השמועות אודות מחלתו האמיתית של המלך נפוצו לאחר שמארמונו של המלך הופצה הודעה בדבר מחלה שגרתית של המלך. בעקבות זאת החלו מספר עיתונאים לדווח מפי מקורות רפואיים על וירוס שבו לקה המלך בעקבות תרופות שאותן הוא נוטל נגד אלרגיה ואסתמה שמהן הוא סובל. אחד העיתונאים שזומן לחקירה גם תהה במאמרו אם המלך לקה במחלה שגרתית או שמא במחלה קשה.

בתגובה לפרסומים הודיעה הפרקליטות במרוקו כי המשטרה תחקור את כל מי שתוכח מעורבותו בנושא. "המאמרים שפורסמו בעיתונים כוללים עובדות שקריות ומידע מזויף בכל הנוגע לבריאותו של המלך". עיתונאים במרוקו הביעו את חששם מפגיעה בחופש העיתונות והביטוי בממלכה בעקבות זימון העיתונאים לחקירה, וזאת דווקא לאור ההתקדמות המשמעותית בחופש הביטוי שהושגה בתקופת המלך מוחמד השישי.

לפני כשנה דיווחו מספר עיתוני אופוזיציה במצרים על הידרדרות במצב בריאותו של הנשיא חוסני מובארק. בעקבות הדיווחים הועמדו מספר עיתונאים לדין והם נשלחו לתקופות מאסר. בסופו של דבר החליט מובארק לחון את העורך הראשי של העיתון "א-דוסתור", איברהים עיסא, לאחר שנדון לחודשיים מאסר בגין הפרסומים אודות מצב בריאותו של הנשיא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully