וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם האיחוד האירופי מגנה את תכנית נתניהו

אירופה מתייצבת מאחורי הבית הלבן, ומגנה מקיר לקיר את תכנית נתניהו לאשר בניית מאות דירות בגדה המערבית בטרם תוקפא הבנייה בהתנחלויות

האיחוד האירופי הצטרף אמש (שישי) לביקורת על תוכנית ראש הממשלה נתניהו, ודרש הפסקה מיידית של הבנייה בהתנחלויות. "עמדתנו ידועה היטב, כל פעולות ההתנחלות צריכות להיפסק", אמר והאחראי על מדיניות החוץ באיחוד האירופי חוויאר סולאנה בפגישת שרי החוץ של האיחוד בשבדיה.

שר החוץ של איטליה פרנקו פרטיני אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית ששרי האיחוד מאוחדים בביקורת על ישראל בנושא. "שרי החוץ של האיחוד מגנים את ההודעה על בנייה חדשה בהתנחלויות, בדיוק בזמן שבו כל הקהילה הבינלאומית מבקשת מישראל להקפיאה", אמר השר האיטלקי. "הפסקת הבנייה הייתה למעשה התנאי המוקדם היחיד לחידוש המשא ומתן".

גם בצרפת תוקפים את החלטת נתניהו, ואומרים כי תוכנה עומד "בניגוד מוחלט" למאמצים להביא שלום למזרח התיכון. "ההחלטה מנוגדת לחלוטין, ובברור, לרוח תהליך השלום ולדינאמיקה שלו. עמדתנו ברורה- אנו מגנים זאת", אמר דובר משרד החוץ הצרפתי, אריק שבאלייר.

הבית הלבן הגיב אתמול לתוכניתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לאשר בנייה של מאות יחידות דיור בגדה המערבית טרם הודעה על הקפאת הבנייה. דובר הבית הלבן רוברט גיבס אמר כי "תוכנית נתניהו מחבלת בנסיונות להתחיל במשא ומתן בית ישראל לפלסטינים". לדבריו, "כפי שאמר הנשיא ברק אובמה, ארצות הברית אינה רואה בהרחבת ההתנחלויות פעולה לגיטימית, ואני קוראים לישראל להפסיקה באופן מיידי". הוא הוסיף כי, "המשך הבנייה בגדה המערבית מקשה על יצירת התנאים למשא ומתן לשלום עם הפלסטינים".

אתמול דווח כי נתניהו צפוי לאשר בניית מאות דירות בגדה המערבית, זאת בנוסף ל-2,500 דירות שכבר נמצאות בבנייה. לדברי גורם בלשכתו, לאחר מכן יסכים נתניהו להשעיה זמנית בבנייה בגדה, בתמורה לצעדי נורמליזציה מצד מדינות ערב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully