וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערבים מאיימים: "נשבות בשל האפליה"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

2.9.2009 / 13:27

ועדת המעקב העליונה של ערביי ישראל החליטה להכריז על שביתה כוללת באוקטובר, במועד שבו המגזר הערבי יציין 9 שנים לאירועי אוקטובר 2000

הערבים מתחילים במחאה? ועדת המעקב העליונה של ערביי ישראל החליטה (רביעי) להכריז על שביתה כוללת בת יום אחד ב-1 באוקטובר, במועד שבו המגזר הערבי יציין 9 שנים לאירועי אוקטובר 2000, שבמהלכם נהרגו 13 ערביי ישראל. ההחלטה התקבלה בישיבה של הוועדה שנערכה בנצרת בראשות יו"ר הוועדה מוחמד זידאן.

חברי הוועדה הודיעו כי ההחלטה לקיים שביתה כוללת במגזר הערבי בישראל בחודש אוקטובר באה גם במחאה על מדיניות האפליה, כלשונם, של ממשלת ישראל נגד אזרחי ישראל הערבים. יו"ר חד"ש ח"כ מוחמד ברכה אמר כי בעת האחרונה גוברות תופעות האפליה הגזענית נגד הציבור הערבי בישראל, דבר המתבטא גם בהתבטאויותיהם ובהתנהגותם של שרים ובכירים.

ח"כ חנין זועבי (בל"ד) אמרה כי השביתה לא נועדה להביא להסלמה. "ההסלמה היא המדיניות הגזענית", הבהירה. לדבריה, ההחלטה שלא להכריז על שביתה ביום האדמה הייתה החלטה מוטעית ולפיכך יש לשתף פעולה למען הצלחת השביתה באוקטובר. סגן יו"ר הפלג הצפוני של התנועה האיסלמית, השייח' כמאל חטיב, אמר כי בכוונת הפלג להיענות לקריאה לשביתה.

בוועדת המעקב לענייני החינוך הערבי הזהירו השבוע כי "אם ייעשה ניסיון לכפות את שירת ההמנון ולאסור את ציון ה'נכבה' בבתי ספר הערבים, התגובה תהיה סירוב והכרזת מרי אזרחי" . במסיבת עיתונאים שכונסה בנצרת יממה לפני תחילת שנת הלימודים ציינו כי ההחלטות שמקדמת ממשלת נתניהו כגון איסור ציון הנכבה, שירת המנון התקווה ועידוד שירות צבאי ולאומי כקריטריון לתגמול בתי ספר הינן "מסוכנות" וכי הם דוחים אותן על הסף.

"ועדת המעקב לענייני החינוך הערבי תמשיך להיאבק למען זכותם של חצי מיליון תלמידים ערבים לחינוך המכבד את ייחודם הלאומי והתרבותי ותמשיך לציין את כל האירועים ההיסטוריים המרכזיים כגון יום הנכבה, הטבח בכפר קאסם, יום האדמה ואירועי אוקטובר 2000", הבהירו עוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully