וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רעש אדמה יורגש היום בישראל בעקבות ניסוי

אבי בר-אלי

26.8.2009 / 7:00

במסגרת הניסוי הבינ"ל יערוך המכון הגיאופיסי פיצוץ תת קרקעי מבוקר באתר צבאי בנגב. העוצמה המשוערת של הזעזוע שקולה לרעידת אדמה בעוצמה של 3.0 בסולם ריכטר

המכון הגיאופיסי לישראל יערוך היום (רביעי) בשעה 09:00 בבוקר פיצוץ תת קרקעי מבוקר של 80 טונה באתר מחנה סיירים שבדרום הנגב. זאת, במסגרת ניסוי בינלאומי לצורך כיול הרשתות הסיסמיות של ישראל, וכיול תחנות הניטור של מדינות אירופה ואגן הים התיכון. העוצמה המשוערת של הזעזוע הצפוי שקולה לרעידת אדמה בעוצמה של 3.0 בסולם ריכטר.

במשרד התשתיות מציינים כי רעידות אדמה טבעיות בעוצמה דומה מתרחשות באזורנו בממוצע אחת לשבוע, מבלי שהציבור חש בהן. לפיכך, צופים במשרד כי גם הפיצוץ המתוכנן יורגש רק בסביבתו הקרובה ביותר.

מדובר בפיצוץ המבוקר הגדול שבוצע בשנים האחרונות בישראל. זאת, לאחר שבחודש יוני 2005 פוצצו 20 טונות במחצבת בית אלפא שבעמק יזרעאל, וביוני 2004 בוצע פיצוץ של 32 טונה גם כן באזור סיירים שבנגב הדרומי.

הניסוי, הממומן בידי משרד ההגנה האמריקני, הינו פרויקט מחקר משותף לאגף לסיסמולוגיה במכון הגיאופיסי עם אוניברסיטת הוואי, ומהווה חלק מתוכנית מחקר מדעית לשיפור מערך המדידות הסיסמיות והאקוסטיות בישראל ובקרבתה (עד למרחק של אלפי קילומטרים).

הניסוי המתוכנן נועד לשיפור ההבנה של תנועת גלי קול (גלים אקוסטיים) באטמוספרה, ומדידות תבוצענה במדינות שונות נוספות, בהן: קפריסין, יוון, צרפת וגרמניה.

במכון הגיאופיסי מוסיפים כי "הידע האקוסטי והסיסמי שייאסף יהיה פתוח לכלל הקהילה המדעית העולמית, ויהווה נדבך חשוב במחקר המדעי של גלי הקול באטמוספרה וחקר רעידות האדמה". באחרונה, יש לציין, תיקצבו משרד התשתיות הלאומיות ומשרד האוצר תוכנית תלת שנתית לשדרוג הרשתות הסיסמיות של ישראל, כחלק מהיערכות מדינת ישראל לטיפול באירועי רעידות אדמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully