וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היום לפני: אל על תחת מתקפה

טלי גולדשטין

20.8.2009 / 7:42

חמושים מ"החזית העממית לשחרור פלסטין" התקיפו אוטובוס בו נסעו עובדי "אל על" בלונדון, מלחמת האזרחים בארה"ב הסתיימה ומזל טוב לרוברט פאלנט

1978 - עירית גדרון מחיפה, דיילת בת 29, ואדם נוסף נהרגו ותשעה נפצעו במהלך מתקפה על אוטובוס שהסיע ישראלים במרכז לונדון. על האוטובוס היו עובדי חברת התעופה "אל על", ששהו בבית המלון "מייפייר" שבלונדון.

המארב אירע בשעת צהריים כשהאוטובוס חנה ליד המלון, הסמוך לשגרירות ארה"ב בכיכר גרוסבנור. עובדי "אל על" יצאו מהאוטובוס כששני אנשים פתחו לעברם באש והשליכו רימוני יד. נהג מונית שהיה באזור הושלך מרכבו עקב פיצוץ רימון ומספר עוברי אורח נפצעו מהירי. המשטרה לכדה אדם בעל חזות מזרח תיכונית, שנמלט מהזירה.

רשויות ישראל התלוננו בפני ממשלת בריטניה על סירובה לאשר לאנשי האבטחה של "אל על" לשאת נשק. ארגון "החזית העממית לשחרור פלסטין" נטל את האחריות לפיגוע.

קצרצרים

1858 – צ'רלס דרווין, אבי תורת האבולוציה, הגה את תיאורית הברירה הטבעית שלו בשנת 1838, אך לא פירסם אותה והתרכז בעיקר במחקרו הגאולוגי. דרווין פרסם בפעם הראשונה את התיאוריה שלו בכתב עת, לאחר שאלפרד ראסל וולאס שלח לו את מאמרו שתיאר תאוריה דומה, ושכנע אותו לפרסם מיידית את התאוריה המשותפת של שניהם.

1866 – נשיא ארצות הברית אנדרו ג'ונסון הכריז על סיום מלחמת האזרחים. הנשיא ה-17 עמד בפני הדחה בעקבות המדינות הסלחנית שלו כלפי מדינות הדרום, המהירות בה שילב תומכי הקונפדרציה לשעבר באיחוד והווטו שהטיל על חוקים נגד זכויות האזרח. הוא נחשב כאחד הנשיאים הגרועים בהיסטוריה האמריקאית.

1968 – 200 אלף חיילים של ברית המועצות והמדינות החברות ב"ברית ורשה" ו-5,000 טנקים פלשו לצ'כוסלובקיה במטרה לשים קץ להתקוממות הפוליטית, המוכנה גם "האביב של פראג".

1988 – הוכרזה הפסקת אש בין עירק לאירן לאחר שמונה שנים של מלחמה. רק במרץ השנה, נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד הגיע לביקור היסטורי בעירק, הביקור הראשון של נשיא אירני בעירק מאז שנות ה-80. ביקורו של אחמדינג'ד בעירק סימל את שיא תהליך הנורמליזציה בין שתי המדינות לאחר המלחמה, שגבתה אז כמיליון קורבנות.

באו לעולם

סלובודן מילושביץ' (1941-2006 ) – נשיא יוגוסלביה וסרביה


רג'יב גנדי (1944-1991) – ראש ממשלת הודו


רוברט פלאנט (1948 - ) - סולן להקת "לד זפלין"

הלכו לעולמם

האפיפיור יוחנן ה-14 (- 984)

האפיפיור פיוס השביעי (1740-1823)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully