וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הקצין הבכיר" שכרטיסו נגנב - הרמטכ"ל

יהושע בריינר ואיילה חננאל

16.8.2009 / 19:08

אחרי ימים של שמועות ומאמצים של המערכת הצבאית למנוע את הפרסום המביך, הותר לפרסום כי האיש שנפל קורבן לגניבה מלשכתו הוא החייל מספר 1, רב-אלוף גבי אשכנזי

"הקצין הבכיר" שנגנב ממנו כרטיס אשראי הוא הרמטכ"ל, רב-אלוף גבי אשכנזי. כך התיר אמש (ראשון) לפרסום בית הדין הצבאי לערעורים בקרייה בתל אביב.

המשנה לנשיא, השופט אל"מ דורון פיילס, הסיר את צו איסור הפרסום על שמו של "הקצין הבכיר" לאחר שהתרשם כי הדבר לא יפגע בחקירה שכבר נמצאת בשלבי סיום. בתחילת הדיון הצהירה הפרקליטה לתפקידים מיוחדים בפרקליטות הצבאית, סגן אלוף שרון זגגי-פנחס, כי גם הפרקליטות אינה עומדת על כך ששמו של אשכנזי לא יפורסם. זגגי-פנחס הוסיפה כי יש לאסור את פרסומם של הפרטים הנוגעים לדרך שבה בוצעו העבירות של גניבת כרטיס האשראי.

לפני מספר ימים נעצר חייל בחשד שגנב את כרטיסו של אשכנזי מלשכתו בקריה וביצע באמצעותו רכישות בסכום של כ-2,000 שקל. איתו נעצר גם נער בן 17 מרעננה, שלפי החשד סייע לו. המשטרה חושדת כי השניים העבירו את הכרטיס לידי ערבי ישראלי מבאקה אל גרבייה.

מפרטי החקירה של המעורבים בפרשה, שחשפה את הקלות שבה הגיע חייל צה"ל לחפציו האישיים של הרמטכ"ל, עולה כי בכרטיס האשראי השתמשו לא רק תושב באקה אל גרבייה, אלא גם קופאיות שעבדו עימו בקצבייה. לדברי מצ"ח, אותן קופאיות הודו כי עשו שימוש בכרטיס, אולם בשלב זה לא ברור האם ידעו מי בעליו.

עוד עולה מהחקירה, כי בעל אותה קצבייה הגיש תלונה במשטרה לאחר שחשד כי עובדיו, ובהם גם חייל צה"ל שנעצר, עושים שימוש בכרטיס אשראי גנוב, שהתברר כשייך לקצין. עם זאת, המשטרה סגרה את התיק, משום שבעל הכרטיס עצמו לא הגיש תלונה.

פרט נוסף שעולה מהחקירה הוא שהחייל אמר לגורם אליו העביר את כרטיס האשראי, כי הכרטיס שייך לאביו. "אתה יכול להשתמש בו, זה של אבא שלי", אמר החייל.

החייל העצור חשוד גם בגניבת אקדח עתיק מלשכתו של הרמטכ"ל, אולם הסתבר כי איש לא הבחין בכך שהאקדח חסר. מדובר באקדח עתיק, אותו קיבל הרמטכ"ל מקצין אמריקאי. רק במסגרת החקירה סיפר החייל כי גנב את האקדח ומכר אותו.

במסגרת החקירה המאומצת של מצ"ח ושל משטרת מרחב ירקון, הגיעו השוטרים אל החייל דרך שרשרת שהושארה סמוך לבסיס בו בוצעה הגניבה. באמצעות השרשרת, עליה הופיעו ראשי התיבות של החשוד, הצליחו גורמי החקירה לאתר אותו ואת אחיו בן ה-17.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully