וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובד כמו כלב - גם על מחשב

אריה שמידט

16.8.2009 / 14:13

אלווין לא אוהב מחשבים, כי הוא יודע שבקרבתם לא מתייחסים אליו. אבל המחשב של אריה מדבר, וככה אלוין יודע בדיוק איזה מיילים הוא מקבל. פרק 25

הרבה דברים חדשים למדתי בבית של גבי ואריה, אך החשוב ביותר קשור בעבודה במחשב. חודשים ארוכים ביליתי בביתם של איריס וטל. יום, יום ישבו מול מחשבים ועשו עצמם עובדים. ניסיתי, באמת ניסיתי, להבין מה הם עושים, אך לא הצלחתי. עכשיו אני גם יודע מדוע. לאיריס וטל יש מחשבים לא משוכללים דיו. אצלנו בבית, בחיפה, יש מחשבים חכמים והיום אני ממש מומחה!

יום אחד, כשנחתי לי על המזרון שבחדרי, נכנס אריה לחדר והתיישב מול השולחן עליו מונח מחשב. הדבר קרה סמוך להגעתנו הביתה מבית עובד ולפני כן, לא ראיתי את אריה נוגע במחשב שבחדר. נזכרתי בימים הארוכים של שעמום, כשאיריס וטל היו שקועים במשחקים במחשבים שלהם וכלל לא שמו לב אלי. אוי ואבוי, חשבתי, גם כאן ממתין לי גורל דומה?! עצמתי את עיני ותכננתי תנומה ארוכה, עד שאריה יסיים את משחקיו במחשב.

לאחר מספר תקתוקים במקלדת, כשכמעט נרדמתי, שמעתי קול מצחיק בחדר. קול של אדם מאד מצונן, עם אף סתום. פקחתי את עיני תוך התפעלות שלא שמעתי שמישהו נכנס. אבל בחדר לא היה אף אחד מלבד אריה ואני. הנחתי שבוודאי נרדמתי וחלמתי, ועצמתי שוב את עיני. "שלום אריה", שמעתי שוב את הקול של האיש המצונן, והמשיך, "שמחתי לקרא את המייל...."

רחמים על הכלבים הרגילים

פקחתי שוב את עיני תוך שאני מנסה להבין מהיכן הגיע האיש ואיפה הוא מסתתר, אך ללא הצלחה. בחדר היינו רק שנינו. קמתי ממקומי בכדי לחקור את הבעיה. הקול המסתורי היגיע מהשולחן שעליו מונח המחשב. האיש המצונן אמר מספר מילים ועצר. אריה לחץ על מקש בלוח המקשים והאיש שוב אמר מספר מילים ועצר. אריה שוב לחץ על מקש והאיש שוב דיבר וחוזר חלילה. הקול בוקע מהמחשב! הבזיק לפתע רעיון בראשי. איזה רעיון גאוני. נכון, הרי אריה לא יכול לקרא את האותיות על המסך, אז המחשב קורא לו. יפה ומועיל גם לי. עכשיו גם אני מבין מה קורה במחשב.

אבל איך הוא עונה למיילים האלו? הרי הוא לא יכול לראות את האותיות שעל המקלדת! התיישבתי על לידו על הרצפה והתבוננתי בריכוז רב. שמתי לב שבכל פעם שהוא לוחץ על מקש כלשהו, המחשב משמיע אות אחת. כנראה האות שעל המקש. כל הכבוד לאריה. איך הוא זוכר היכן נמצאת כל אות? אני לא הייתי זוכר גם אם הייתי יודע לקרוא. אבל מדי פעם, לאחר מספר אותיות המחשב משמיע מילה שלמה. איך זה קורה? התקרבתי עוד יותר והתבוננתי אל אצבעות ידיו של אריה, הרצות על המקלדת, כשעיניו של אריה, בכלל עצומות. לפתע הבנתי. בכל פעם, כשאריה לוחץ על המקש הארוך הזה, שבתחתית המקלדת, המחשב משמיע מילה שלמה.

גאוני, גאוני, גאוני! אם לאיריס וטל היו מחשבים כאלו, אני בהחלט יכולתי להפוך למומחה למחשבים. כשאפגוש אותם בפעם הבאה, אני חייב להראות להם איך עובדים עם מחשב חכם. מאותו יום, אין יותר סודות. כשאריה מתיישב ליד המחשב, אני מתיישב לידו. אני יודע עם מי ועל מה הוא מתכתב, אני יודע מהם האתרים בהם הוא גולש וגם מה הוא מספר עלי. בקיצור, תן לכלב נחייה את הכלים הנכונים והוא יכול להיות גם מומחה למחשבים. אמא צדקה כשהייתה אומרת לנו שלהיות כלב נחייה זהו תפקיד מאד מכובד. אני בטוח שלאף כלב אין מחשב כזה בבית, חוץ מלכלבי נחייה. איזה מסכנים!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully