וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הישראלי שנבחר לפתח: "אפעל להחרמת ישראל"

אופק עיני

16.8.2009 / 8:21

אורי דיוויס, ישראלי שנבחר למועצת פתח התראיין לוואלה! חדשות לכבוד בחירתו. "אני מתכוון לחדש את הקשר עם מאות ואלפי חברי פתח שאינם ערבים"

תוצאות הבחירות למועצה המהפכנית של פתח, שנערכו במסגרת ועידת פתח השישית, הצליחו להפתיע אפילו את ד"ר אורי דיוויס. דיוויס, יהודי-ישראלי שהתאסלם, פעיל שמאל מזה שנים, החליט להתמודד השנה בבחירות למועצה, בתקווה שיצליח להיכנס ולהשפיע מבפנים על תנועת פתח לאחר שכבר הפך לחלק ממנה. גם הוא לא ציפה שהוא ייבחר לחברות במועצה מהמקום ה-30 מתוך 81 חבריה, מעל שמות פלסטיניים מוכרים כמו כמאל א-שייח' שהיה מפקד המשטרה הפלסטינית וסופיאן אבו זאידה, השר הפלסטיני לשעבר.

לכבוד בחירתו ענה דייויס למספר שאלות שהופנו אליו אמש (שבת) על ידי וואלה! חדשות. להלן הראיון עימו:

ד"ר דיוויס, מה דעתך על ההנהגה החדשה של פתח שנבחרה בוועידה, הן לוועד המרכזי של התנועה והן למועצה המהפכנית שלה?

"יש לי רקע בריטי בנוסף לרקע עברי, ויש אמירה באנגלית שמתאימה כתשובה לשאלה. 'טעמו של הפודינג מתגלה תוך כדי אכילתו'. ועידת פתח שדנה בחידוש התנועה לאחר שהות של 20 שנה מאז כינוס הקונגרס הקודם היא ועידה של שינוי. לי אין מיומנות כדי להעיר הערה בדבר כיוון השינוי שיילקח בעתיד. אני מציע גם לאחרים להמתין מספר חודשים עד שיתברר לאן ההנהגה החדשה מובילה".

מהי המשמעות של היותך חלק מהמועצה?

"המיקום שלי במועצה המהפכנית והכבוד ורוחב הלב שלו זכיתי במהלך הבחירות מצביעים על אפשרות חלופית לעתיד שהנהגת ממשלת ישראל מציעה. האלטרנטיבה של הממשלה היא של כיבוש, טיהור אתני, אכזריות והפרדה. המיקום שלי במועצה המהפכנית ובתנועת פתח והיותי חבר משקיף במועצה הלאומית הפלסטינית משקפים אפשרות של אינטגרציה, כבוד הדדי, חיים יחדיו במונחים רגילים של יום-יום והימנעות מכיבוש והפרדה בחומות ובחוקי אפרטהייד. האפשרות הראשונה שהיא עבריינית מלווה במכלול בעיות פוליטיות חברתיות וכלכליות. האפשרות האלטרנטיבית שאני טוען לה מלווה גם כן בבעיות – אולם מדובר באשכול אנושי ולא גזעני".

כיצד תפעל במסגרת תפקידך?

"אני מתכוון לחדש את הקשר עם מאות ואלפי חברי פתח שאינם ערבים, שורות מתנדבים ממכלול ארצות במסגרות בינלאומיות שפעלו ברמה זו או אחרת להגן על זכויות העם הפלסטיני ושבו למקומות מגוריהם בארצות שונות באירופה ובצפון אמריקה. הקשר עימם נחלש בשנים האחרונות והוזנח. אני הצעתי לוועידה, בתת-הוועדה לקשרי חוץ, לחדש את הקשר ולזכות אותם בהכרה נאותה. לעודד אותם לפעול מחדש ולתמוך בקריאה, במידה והם מסכימים לה, להטיל סנקציות על ממשלות ישראל ולהטיל חרם על מוצרים ומוסדות ישראלים עד שממשלת ישראל תכבד את החקיקה הבינלאומית ואת כל החלטות האו"ם. זה סייע לדרום אפריקה וזה יכול לסייע גם פה".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

האם אתה תומך בהכרה במדינת ישראל כיהודית?

"נקודת המוצא שלי היא כמו כל החלטות האו"ם ואמות המידה של החוק בינלאומי. לי אין שום בעיה להכיר במדינה יהודית כמו שהמליצה החלטה 181 של האו"ם. אני מכיר בלגיטימיות של מדינה יהודית במסגרת החלטות באו"ם, אולם שגבולותיה הם לא 67' אלא 47', שירושלים היא טריטוריה בינלאומית, וללא טיהור אתני של הלא יהודים מהשטחים שנכבשו על ידי צה"ל. אין לי בעיה להכיר במדינה יהודית במסגרת החלטות האו"ם, אך לא במשמעות הציונית שלה שהיא גזענית".

מה דעתך על מאבק מזוין נגד ישראל?

"החוק הבינלאומי מתיר לכל ציבור שנמצא תחת כיבוש וניזוק בפשע נגד האנושות להתנגד בכל האמצעים הנדרשים, בהם גם מאבק מזוין. זוהי החלטת הנהגת אש"ף ופתח אם לכלול את המאבק המזוין במסגרת המצע של התנועה".

מתי הצטרפת לשורות התנועה?

"בשנת 1984, בהמלצתו של אבו ג'יהאד, ח'ליל אל-וזיר, שעל רציחתו ניצח שר הביטחון הישראלי היום, אהוד ברק".

רבים בישראל יכנו אותך בוגד, מה יש לך לומר להם?

"עצם היותי במקום שבו אני נמצא, בהיסטוריה שאליה הצטרפתי, ממחיש אפשרות אלטרנטיבית אנושית, אטרקטיבית וחלופית למציאות שממשלת ישראל מציגה בפני הציבור בארץ והעולם כולו. אני מקווה שתרומתי תהיה דומה לתרומת אזרח לבן בדרום אפריקה בשנות האפרטהייד שהתרחק משורות האפרטהייד והצטרף לשורותיו של נלסון מנדלה. האנשים האלה לא בוגדים. הם הצילו את כלל הציבור מדרך עבריינית והמירו את דרכם בהתנהגות אנושית והגונה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully