וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה: הנערות לקחו חלק פעיל בלינץ' בת"א

איילה חננאל

15.8.2009 / 19:43

10 חשודים, בהם שתי נערות, נעצרו בחשד לביצוע הלינץ' בלאונרד קרפ בחוף תל ברוך. אחת החשודות במעשה הודתה ושחזרה את הרצח. המשטרה: הנערות לקחו חלק פעיל בלינץ'

דייב שחר

(צילום: דייב שחר, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

אחת מהחשודות בביצוע הלינץ' בליאונרד אריק קרפ בן ה-59 משכונת רמת אביב ג' בתל אביב, שגופתו נמצאה הבוקר במעגן רידינג בתל אביב, הגיעה בשעות הצהריים (שבת) למקום האירוע ושיחזרה את המעשה. הצעירה, בת 17, סיפרה לחוקרי המשטרה שליוו אותה את שאירע, פרט אחר פרט. במהלך חקירתה, אמרה הנערה לשוטרים כי היא ניסתה להפריד בין חבריה לקרפ. המשטרה אינה מקבלת את גרסתה וטוענת כי היא היתה מעורבת פעילה בקטטה. לדבריה קרפ העיר משהו לחבריה וכתוצאה מכך התפרצה הקטטה.

קודם לכן אמרו לוואלה! חדשות קרובי משפחתו של קורבן הלינץ' "אנחנו עדיין לא מעכלים את הטרגדיה הנוראה ואת האירוע המזוויע שבמהלכו נרצח האב,."הוא היה אדם נפלא, איש משכמו ומעלה שאהב את משפחתו מאוד. אנחנו פשוט בהלם ולא מצליחים לעכל את שאירע".

סבטלנה אליס, בת דודתה של אשתו של הנרצח מסרה לוואלה! חדשות בכניסתה לבית המשפחה במטרה לנחם כי "האירוע הזה פשוט לא הגיוני. פשוט שוק. אריה היה איש עסקים. מה שקרה זה אסון גדול".

שכניו סיפרו שהם המומים ומפוחדים. "רק כעת הבנו שהקורבן הוא בעצם שכננו. הזדעזענו מעצם העובדה שהאירוע הנורא הזה כל כך קרוב לבית. זה היה יכול להיות כל אחד מאיתנו", אמרו מכריו של הנרצח. לקרפ שתי בנות הלומדות באוניברסיטת תל אביב, ומסיבה זו עברה המשפחה לפני שנתיים מפתח תקווה להתגורר בשכונת רמת אביב ג' הסמוכה לאוניברסיטה.

קרובי משפחה נוספים מסרו לוואלה! חדשות כי מדובר היה במשפחה מלוכדת מאוד שנהגה לבלות זמן רב יחד וציינו כי כעת הם במצב של הלם. יש לציין כי על משפחתו של קרפ נאסר להתראיין מחשש לשיבוש הליכי חקירה. זאת מאחר וישנן נספר פעולות אשר על המשטרה לבצע במסגרת החקירה בטרם תוכל להגיש כתב אישום כנגד החשודים ברצח.

תועדו במצלמת אבטחה

במשטרה מתחזקת ההערכה כי הלינץ' אירע על רקע פלילי ולא לאומני. הגופה אותרה הבוקר בעקבות דיווחים שהגיעו למשטרה לפיהם הלילה, סמוך לחצות, הותקפו בני זוג כבני 60 ששהו בחוף תל ברוך בתל אביב עם בתם בת ה- 25 על ידי מספר חשודים. החשודים תועדו על ידי מצלמת אבטחה ובאמצעות איכון סלולרי, אותרו ביער החורשים ונעצרו. בנוסף עולה כי אזרחים נוספים ששהו בחוף היו עדי ראייה למקרה אך ככל הנראה פחדו להתערב ולסייע. יש לציין כי החשודים עדיין לא מודים במיוחס להם.

מחקירת הארוע עולה שהמשפחה יצאה להליכה לילית לאורך טיילת חוף תל ברוך. כשהגיעו לאמצע הטיילת, סמוך למעגן תחנת הכח רידינג, התיישבו על ספסל במקום. סמוך להם ישבו שבעה צעירים שהיו ככל הנראה שרויים בגילופין. על פי החשד, החבורה החלה להתנכל למשפחה על רקע מה שהוגדר על ידי סגן מפקד מרחב ירקון ניצב דוד גז "כבריונות לשמה". הדין והדברים בין התוקפים למשפחה החל כאשר התוקפים העירו הערה בנוגע לבתו של הנרצח, והוא השיב להם. אז תקפו החשודים את הנרצח ואת המשפחה.

הצעירים חשודים שהחלו לתקוף את בני המשפחה ולהכותם ללא כל סיבה או התגרות מצדם. ידה של האם נשברה כתוצאה מהמכות ובתה נחבלה, והשתיים החלו להימלט בעוד שאב המשפחה מנסה להגן עליהם משבעת התוקפים. כשהשתיים הגיעו לכניסה לחניון החוף, הן הזעיקו את כוחות המשטרה למקום והוליכו אותם לזירת הארוע, אך האב לא היה במקום. גופתו אותרה, כאמור, מאוחר יותר במי מעגן תחנת הכח רידינג, לא רחוק ממקום התקיפה.

במסגרת החקירה שנפתחה במרחב ירקון, אותרו שבעת החשודים ברצח ב- 4 לפנות בוקר ביער חורשים, כאשר הם שרויים בגילופין . חמישה מהם הם בני מיעוטים מג'לג'וליה ושתים הן צעירות בנות 17 ו- 19 מפתח תקווה.במהלך היום נעצרו שלושה חשודים נוספים תושבי ג'לג'וליה. הם יובאו להארכת מעצר הערב בבית משפט השלום בתל אביב.

קצין אגף המודיעין במשטרת מחוז תל-אביב, ניצב משנה אילן מור אמר כי "בחור שמגיע כדי ליצור פרובוקציה, צריך שייעצר דקה לפני האירוע. בעשרות מקרים זה קורה והפעם לא הצליח וזאת תחושה מתסכלת. בעיני, ליל אמש נגמר באפס אחוזים במבחן התוצאה, אבל ממשיכים הלאה".

עדכון ראשון: 06:51

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully