וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האשים בגניבת מסטיק וישלם 41 אלף שקלים

רמי שני

12.8.2009 / 22:10

בעל חנות בתחנה המרכזית בבאר שבע ישקול פעם נוספת אם להאשים את לקוחותיו בגניבה. לאחר שהטיח האשמות כלפי לקוח תמים שהחליט לתבוע, הוא נאלץ לשלם פיצוי ענקי

בעל חנות בתחנה המרכזית בבאר שבע, האשים צעיר בגניבה של שני מסטיקים ויאלץ לשלם פיצוי ושכר טרחת עורך דין בסכום של 41 אלף שקלים. לירון קדוש, בן 26, נכנס לפני שלוש שנים לחנותו של ניסים מגן, בתחנה המרכזית בבאר שבע, במטרה לרכוש סיגריות עבור אמו. לאחר שיצא מהחנות, החל מגן, בן 84, לרדוף אחריו, לצעוק עליו ולהטיח בפניו, שהוא גנב מחנותו שני מסטיקים. מגן לא הסתפק בצעקות ובהטחת האשמות בקולניות. הוא אף החל לחפש על גופו של קדוש, שלטענתו לא יכול היה להוציא הגה מפיו משום שקפא מחמת הבושה שאחזה בו.

יצויין, שקדוש חולה במחלת טרשת נפוצה. לדבריו, הוא ניסה לטעון כלפי מגן שהוא לא לקח ממנו כלום וביקש ממנו להפסיק לחפש עליו. מגן לא נענה לבקשה והמשיך לצעוק ולסרוק את גופו של קדוש בידיו. רק כשפרץ קדוש בבכי, הפסיק מגן את מעשיו. קדוש ואימו, שבו אל החנות למחרת במטרה לקבל את פרטיו של האיש, אך הוא סירב למסור להם אותם. הוא גם סירב להתנצל, למרות שהוצגה בפניו תעודת נכה של קדוש.

בעקבות האירוע, החל קדוש לסבול מחרדות, בושה, תחושת פחד ואימה. באמצעות עורכת הדין שרה אילוז, הוא הגיש תביעה לבית המשפט לתביעות קטנות, בה דרש שמגן יפצה אותו בסכום של 17,800 שקלים. לטענתו, האירוע גרם באופן ישיר להדרדרות והחמרה משמעותית במחלת הטרשת הנפוצה ממנה הוא סובל. חוות דעת של מומחה תמכה בטענתו. על פי דרישת הנתבע, הועבר הדיון לבית המשפט השלום בדימונה.

השופט קיבל את חוות דעתו של המומחה ואת התביעה כולה. הוא הורה למגן לשלם לקדוש פיצויים בהקף של 30 אלף שקלים, כמו כן, הוא הורה לו לשלם שכר טרחת עורך דין והוצאות משפט, בהיקף של 11 אלף שקלים. עורך דינו, איתן יוגב אמר בתגובה, שמדובר באדם קשיש, מוגבל באמצעים שלא יכול היה לממן חוות דעת מומחה מטעמו, שיבדוק את קדוש: "התוצאה היא מוגזמת לדעתי. מדובר בסך הכל בהאשמה של גניבת מסטיקים. לדעתי, הכשל הנסיבתי בין האירוע לנזק, קיים בהיותו של האיש חסר אמצעים". לדבריו הוא טרם החליט אם להגיש ערעור על החלטת בית המשפט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully