וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מת חייל גולני שנפצע מפליטת כדור

יהושע בריינר וקובי מנדל

6.8.2009 / 1:02

בפעם השלישית בתוך שבוע מתרחשת תאונה במהלך אימון של צה"ל. הפעם נפגע חייל מפליטת כדור מנשקו של חייל אחר. אלוף פיקוד הצפון הורה להקים ועדת חקירה

אור חדד, חייל צה"ל מחטיבת גולני בן 20 מבית דגן, אשר נפצע אמש (חמישי) באורח אנוש במהלך אימון של החטיבה ברמת הגולן, מת במהלך הלילה מפצעיו. אלוף פיקוד צפון גדי אייזנקוט הורה להקים ועדת חקירה בראשות אלוף משנה, על מנת לחקור את נסיבות האירוע. כיווני החקירה שנחקרים הם פליטת כדור בעת משחק בנשק או בעת ניקויו.

מתחקיר ראשוני עולה כי חדד נפגע כתוצאה מפליטת כדור בשוגג מנשקו של אחד החיילים. החייל פונה לקבלת טיפול בבית החולים זיו בצפת, נותח במשך שש שעות וקיבל מנות רבות של דם, אך מצבו הוסיף להיות אנוש. מבית חולים זיו נמסר, כי הכדור ריטש אברים פנימיים ומערכות מרכזיות של החייל, וכתוצאה מכך נגרמו לו נזקים כבדים. עשרה רופאים נאבקו על חייו. בנוסף, הובא למקום מומחה כירורגי לכלי דם מבית החולים רמב"ם בחיפה. לבסוף לא עזרו המאמצים וחדד כאמור מת מפצעיו. בדובר צה"ל אישרו את פרטי התקרית ואמרו כי הודעה נמסרה למשפחתו של חדד. הלוויתו תיערך בשעה 12:30 בבית העלמין הצבאי בראשון לציון.

מעדויות של חיילים עולה כי החייל שנפגע והחייל שמנשקו נפלט הכדור שהו באוהלים נפרדים וכי ייתכן שהם שיחקו בנשקם. כמו כן נבדק מדוע כלי הנשק של החיילים היו טעונים. בצה"ל מציינים כי בשנה האחרונה חלה ירידה בהיקפי תאונות האימונים.

בלילה שבין שלישי לרביעי נהרג סמל אוריאל פרץ ליברנט, בן 21 מאפרת, בהתהפכות טנק במהלך תרגיל ברמת הגולן. כתוצאה מההתהפכות נפצעו עוד שלושה חיילים באורח קל שפונו לטיפול בבית החולים זיו בצפת. המקרה אירע בעת אימון משותף של כוחות שריון וכוחות יבשתיים נוספים.

התאונה אירעה במהלך סדרת שטח של קורס מפקדי פלוגות ומג"דים, כאשר במהלך התרגיל חצה הטנק גשר שהונח על גבי תעלת נ"ט. מסיבה שאינה ברורה הטנק נפל מהגשר והתהפך. כתוצאה מכך נהרג מפקד הטנק ושלושה חיילים נוספים נפצעו באורח קל.

בעקבות התאונה, הורה מפקד זרוע היבשה (מז"י) אלוף אבי מזרחי על הקמת צוות בדיקה בראשות קצין בדרגת אלוף משנה ובמקביל הורה על הפסקת האימונים למספר שעות. יש לציין כי הבוקר נכחו הרמטכ"ל גבי אשכנזי והאלוף מזרחי בתרגיל אחר של גדוד שריון שנערך אף הוא ברמת הגולן ועודכנו על פרטי התאונה. דובר צה"ל מסר כי מדובר בתרגיל שגרתי שנועד להכשיר את מפקדי השדה של צה"ל להתמודדות במתארי לחימה שונים בזירה הצפונית, תוך דימוי קרוב ככל שניתן למציאות של שדה הקרב.

לפני כשבוע התהפך נגמ"ש ובתוכו חיילים מחטיבת כפיר באזור נבי מוסא, באזור בקעת הירדן. בהתהפכות שאירעה במסגרת אימון צבאי, נפצעו תשעה חיילים, כולם באורח קל. מסוק של חיל האוויר הוזעק לאזור התאונה במטרה לפנותם לקבלת טיפול רפואי. לאחר מכן הועברו הפצועים לקבלת טיפול בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים. צה"ל פתח בחקירת האירוע ונבדקת האפשרות כי נהג הנגמ"ש נסע במהירות גבוהה מהמותר ובשל כך נגרמה התאונה. אלוף פיקוד המרכז גדי שמני הורה לעצור את האימונים בנגמ"שים עד שיתוחקר האירוע.

פרסום ראשון: 22:24

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully