וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היום לפני: הלטר סקלטר בלוס אנג'לס

טלי גולדשטין

9.8.2009 / 11:09

וגם: ארה"ב הטילה את פצצת האטום השניה על העיר נגסקי, החלה בניית מגדל פיזה שבאיטליה ווג'רלד פורד הושבע לנשיא ה-38 במקום ריצ'רד ניקסון

משפחת מנסון בפעולה

שרון טייט (26), שחקנית הקולנוע ואישתו של הבמאי רומן פולנסקי, נדקרה למוות במהלך רצח פולחני. טייט נמצאה מוטלת בביתה בלוס אנג'לס, בטנה מרוטשת באכזריות כשהיא בחודש השמיני להריונה. יחד עימה נרצחו מעצב השיער ג'יי סברינג ושלושה מחבריה, כולם נורו ונדקרו בסכין מספר פעמים.

גופותיהם של אביגייל פולגר (25), בת למשפחה עשירה שבבעלותה חברת קפה, בן זוגה ווייטק פרייקובסקי (32) נמצאו בחצר מחוץ לבית. הם נורו למוות. קורבן חמישי, סטיבן פרנט (18), נמצא מת במכונית. גופותיהם של זוג עשיר נוסף נמצאו 36 שעות לאחר מכן, סמוך לזירת הרציחות בבית טייט. לנו לביאנקה ואישתו רוזמרי נרצחו באכזריות בביתם. זירת הרצח היתה דומה מאד לזירת הרצח בבית טייט.

מתיאורי המשטרה למדו תושבי לוס אנג'לס והעולם כולו על זירת רצח מזעזעת במיוחד באחת מהשכונות היוקרתיות ביותר בעיר – בל אייר. כמה מהגופות עברו התעללות, דם היה מרוח בכל מקום והמילה "חזיר" נמרחה בדם על הקירות ודלת הכניסה. קו הטלפון והחשמל נותקו.

הבית עצמו היה שייך לטרי מלצ'ר, בנה של השחקנית דוריס דיי. טייט ופולנסקי שכרו אותו בשביל טייט, שעבדה באותה עת בלוס אנג'לס. פולנסקי עצמו היה באירופה וביים סרט כשהרצח הנוראי אירע. הוא טס ללוס אנג'לס ברגע ששמע את החדשות הנוראיות.

המשטרה עצרה בתחילה את וויליאם גרסטון (19), שהתגורר בבית האורחים, אך שיחררה אותו מחוסר ראיות. באוקטובר באותה שנה, רצח נוסף הוביל את המשטרה לקבוצה של היפים – משפחת מנסון. בינואר 1971, צ'רלס מנסון, גורו הכת, ושלוש מחסידותיו – סוזן אטקינס (22), פטרישיה קרנווינקל (23) ולסלי ואן האוטן (21) – הורשעו ברציחות טייט-להביאנקה לאחר המשפט הארוך ביותר בתולדות ארצות הברית. עונש מוות נגזר על כולם, אך זה הומתק למאסר עולם לאחר שמדינת קליפורניה ביטלה את עונש המוות ב-1972.

קצרצרים

1173 – החלה בניית מגדל פיזה, שהושלמה רק אחרי שתי מאות. עוד במאה ה-12 עם בנייתו, הבחינו הפועלים כי המגדל מתחיל לזוז. ניסיונותיהם ליישרו עלו בתוהו וכך נולד מגזל פיזה הנטוי המפורסם. המגדל נסגר לציבור ב-1990, לאחר שהוגדר כסכנה בטיחותית. הניסיון האחרון ליישרו בוצע תחת משטרו של הרודן בניטו מוסליני, שרצה לראותו ישר כסרגל. המאמצים אז ליישר את המגדל באמצעות שפיכת מלט ליסודות הניבו את התוצאה ההפוכה. במאי 2008 דווח כי צוות מהנדסים שפעל לייצב את המגדל בן 800 השנים, הצליח במשימה ובמשך 300 השנים הבאות הוא יישאר יציב.

1945 - 140 אלף בני אדם נהרגו כתוצאה מההפצצה על העיר נגסקי שביפן, שסיימה את מלחמת העולם השניה. שלושה ימים לפני כן הטילה ארצות הברית, בהוראתו של הנשיא דאז הארי טרומן, את פצצת האטום הראשונה בהיסטוריה על העיר הירושימה.

לפחות 27 אלף בני אדם מתוך אוכלוסיית העיר, שמנתה 200 אלף תושבים, נהרגו בהפצצה על נגסאקי. מאז 1945, לפחות 70 אלף בני אדם נהרגו כתוצאה מהשפעות הפצצה. מספר ההרוגים מתעדכן מדי שנה, כיוון שקורבנות נוספים מתים מחולי הנובע מקרינה רדיואקטיבית. רק השנה נוספו לרשימת ההרוגים 3,069 בני אדם.

1974 – סגן הנשיא ג'רלד פורד הושבע לנשיא ה-38 של ארה"ב במקום הנשיא המתפטר ריצ'רד ניקסון. העברת הסמכויות חסרת התקדים אירעה לאחר שניקסון הגיש את מכתב ההתפטרות שלו למזכיר המדינה דאז הנרי קיסינג'ר. פורד הפך לנשיא הראשון שנכנס לתפקיד ללא בחירות. הנשיא פורד כיהן שנתיים בלבד בתפקיד לפני שהפסיד לג'ימי קרטר בבחירות בנובמבר 1976. הוא שרד שני ניסיונות התנקשות במרווח של 17 ימים. פורד הלך לעולמו בדצמבר 2006 בגיל 93.

באו לעולם

ג'ון דריידן (1631-1700) - משורר, מחזאי ומבקר ספרות אנגלי

ז'אן פיאז'ה (1896-1980 (-פיאז'ה נחשב לאחד מגדולי התאורטיקנים של הפסיכולוגיה ההתפתחותית. על פי התיאוריה ההתפתחותית שלו הקוגניציה של הילד מתפתחת על פי שלבים. פיאז'ה פרסם עשרות ספרים בהם תיאר את ההתפתחות החשיבה אצל ילדים

מלאני גריפית' (1957- ) – שחקנית אמריקאית. זוכת פרס גלובוס הזהב. בתה של השחקנית טיפי הרדן, שהופיעה בסרטיו של אלפרד היצ'קוק.

הלכו לעולמם

הרמן הסה (1877-1962) – סופר גרמני,חתן פרס נובל. "סידהרתא", "זאב הערבות"

ג'רי גרסיה (1942-1995) – מוזיקאי אמריקאי. מנהיג להקת "הגרייטפול דד"

ברני מק (1957-2000) – קומיקאי אמריקאי

מחמוד דרוויש (1941-2008 ) – משורר וסופר פלסטיני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully