וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוק אימוץ חובה

רינה וייסגלס הלקין

31.7.2009 / 9:30

בעמותה של מיקי סמו נמצאים 350 כלבים שזקוקים בדחיפות לבית. אם אנשים היו מקפידים לאמץ ולא לקנות, לעקר, לסרס ולא לזווג - אולי המצב לא היה חמור כל כך

מיקי סמו, מקימת עמותת "חבר על ארבע" לא מבינה מה קרה השנה. מזה 15 שנה שהיא עומדת מאחורי פנסיון הכלבים ומכניסה תחת כנפיה את ידידו הטוב של האדם, שנעזב, שננטש, שנזנח או נמסר. אבל קיץ 2009 הוא מהעמוסים שידעה. "עוד לא היה לי דבר כזה" היא מספרת "כל שנה יש נטישת יתר בקיץ, אנשים נוסעים לחו"ל וזו גם עונת ההמלטות. אבל הפעם כמעט כל יום משאירים לי ארגזי כלבים. אולי זה המצב הכלכלי?" היא תוהה. תהה הסיבה אשר תהה, הפנסיון שלה צר מלהכיל ועומד כרגע על פיצוץ נובחין של 350 כלבים.

צפוף פה...

"הכלבים מאוד סובלים מהצפיפות הזו. לא די בכך שעליהם לשאת את החום של חודשי הקיץ, בכמויות האלו הם נושכים אחד את השני, החיים שלהם הופכים לחיי כלב, על כל המשתמע מכך".

אז מה עושים?

"מודים על אנשים כמו מירי ועמית אורמן שנפלו עלינו מהשמיים. הם לקחו על עצמם כפרויקט אישי להפיק ביום שבת הקרוב (1.8) יום אימוץ גדול וססגוני לכל המשפחה. אורנה בנאי התגייסה כהרגלה, חני נחמיאס הצטרפה, יהיו דוכנים לילדים, ובעיקר - מאות כלבים מקסימים שנולדו על לא עוול בכפם ומחפשים בית".

חוק עיקור חובה

מסתבר, שהסיבה להצפה בפנסיון של סמו היא כפולה. לא זאת בלבד שלטענתה אנשים נוטים לנטוש כלבים זקנים שכבר פחות מתפקדים, או לחלופין להרים ידיים מגור שהרס את הספה או דישן את הרצפה, מספר המשפחות המאמצות הולך ופוחת.

מה הפתרון?

"לעניות דעתי, צריך להכריז על חוק אימוץ ארצי, שנה בה העיקורים נעשים במחיר עלות - 100 ש' במקום 800 ש'. הכלביות ביימנו כול כך עמוסות, שזה מטורף. הבעיה היא, שמרבית הוטרינרים אוהבים כסף וכבוד ומעט מהם באמת אוהבים בעלי חיים".

כך שלצערך את צופה שידייך יהיו עמוסות גם שנה הבאה?

"לדאבוני יש מספר מוגבל של בתים והרבה עמותות. כמובן שאני בעד העמותות, רק התוצאה היא שלכל אחד יש פחות מאמצים. לשיטתי, הדבר האידיאלי עבור הכלב הוא, במידה ועליו להימסר, שבעליו יפרסם באופן פרטי באינטרנט. לא טוב לכלב לעבור מבית לעמותה. פתאום, מלהיות בן יחיד, הוא מגיע למקום עם מסות של ריח וחיידקים, מבוהל, והמערכת החיסונית שלו יורדת. אין פלא שהרבה מהם מתים".

לא, לא, בואי נסיים בנימה אופטימית, מניסיונך ימי האימוץ מסייעים?

"אין חוקיות זה תלוי במזג אויר בעונה. לפני שש שנים ארגנו יום אימוץ עם צביקה הדר ונמסרו 65 כלבים, גם צביקה אימץ אחד. זה המון, וכולי תקווה שבשבת הקרובה נשבור את השיא"

יום האימוץ יתקיים ביום שבת, האחד באוגוסט 2009 בין השעות 10:00-17:00

עמותת חבר על ארבע זקוקה לסיוע כספי (לרכישת מזון ותרופות לכלבים), תרומת ציוד ומתנדבים. פרטים נוספים באתר haverul4.4ourpets.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully