וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גלעד ארדן נגד הפחמית

אייל דץ

22.7.2009 / 15:12

תוך שהתנגדויות הציבור ממשיכות לזרום, כינס היום השר להגנת הסביבה כנס חירום בנושא וקרא להשתמש בחלופת הגז הטבעי

בכינוס חירום שנערך היום (רביעי) באשקלון כנגד הכוונה לקדם את תוכניות בניית התחנה הפחמית בהשתתפות השר להגנת הסביבה, גלעד ארדן, ראש עיריית אשקלון, בני וקנין, ראשי ארגוני הסביבה בישראל ותושבי האזור, אמר השר ארדן כי יש לדחות את התכנית להקמת התחנה המהווה מפגע סביבתי בריאותי לתושבים בשל פליטת המזהמים הגבוהה והניצולת האנרגטית הנמוכה ביחס לתחנות הפועלות על גז טבעי.

ארדן ציין בישיבה כי גם משרד הבריאות מתנגד להקמתה של התחנה הפחמית וסקר את ההשפעות הבריאותיות של מגורים ליד תחנת כוח פחמית המאופיינת בפליטה מוגברת של מזהמי האוויר, ביניהם חומרים מסוכנים ורעילים דוגמת דיאוקסינים ופורנים, חומרים פוליארומטיים ומתכות כבדות, כגון כספית, סלניום, ארסן, בורון, קדמיום, קובלט, כרום, מנגן, ניקל ועופרת. חומרים אלו גורמים לנחשפים אליהם למגוון השפעות בריאותיות שליליות כגון מחלות של מערכת הנשימה, התפתחות עוברית בלתי תקינה, סרטן ומחלות לב.

השר ארדן הדגיש כי הנזק הכלכלי שעלול להיגרם למשק הישראלי בעקבות הפעלת התחנה הפחמית מוערך במעל 816 מליון שקלים בשנה. עוד אמר כי עלות זו מוערכת על פי כמות הזיהום הצפויה להיפלט מהתחנה והכפלתה בעלות המוערכת של כל אחד מסוגי המזהמים למשק. לדבריו, העלות הצפויה במשך 50 שנה (אורך חייהן של תחנות פחמיות) - הינה מעל לשבעה וחצי מיליארד יורו. ארדן הוסיף ואמר כי העלות הפעלת תחנת כח בגז טבעי נמוכה למעלה מפי 10 להספק חשמלי זהה.

ביום שני המליצה הוועדה המחוזית דרום לא לקדם את התחנה הפחמית באשקלון, ובמקביל וקראה לבחור בחלופות אנרגטיות. בארגון מגמה ירוקה אמרו בתגובה כי "לאחר המלצות משרד הבריאות והמשרד להגנת הסביבה, כעת גם הוועדה המחוזית דרום מצטרפת להמלצה שלא לקדם את התחנה הפחמית השלישית באשקלון, ובמקביל לבחור בחלופות אנרגטיות. החלופות קיימות: שילוב נכון של אנרגיות מתחדשות, שימור אנרגיה והתבססות על מצבורי הגז החדשים. אלה יובילו את ישראל לעמוד בשורה אחת עם המדינות המתקדמות, שהבינו מזמן שתחנות כוח על בסיס פחם אינן משתלמות- בריאותית, כלכלית וסביבתית. אסור לוועדה לתשתיות לאומיות לכסות את עיניה ולאטום את אוזניה אל מול המלצות אלו."

הוועדה לתשתיות לאומיות הכריזה לפני כשבוע על פתיחת שלב התנגדויות הציבור לבניית התחנה הפחמית הנוספת באשקלון. במשך 20 הימים הנותרים, עד ה-9.8, תקבל הוועדה את מכתבי ההתנגדות מהציבור הרחב, בסופם תהיה מחויבת לדון בהם ולתת מענה. ביום ראשון הגיעו עשרות פעילים של גרינפיס ומגמה ירוקה למשרדי הוועדה על מנת להגיש את אלף מכתבי ההתנגדות שכבר נאספו, במטרה לבטל את החלטת הוועדה לתשתיות לאומיות. הפעילים פרסו ברחבת המשרד מיצג של עשרות קופסאות המכילות את מכתבי ההתנגדות, אשר יחד מרכיבות סימן "עצור" ענק ושלטים הקוראים "עוצרים את הפחמית. חותמים עכשיו".


* עדכון ראשון: 10:12

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully