וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סער החליט: הערבים לא ילמדו על הנכבה

נעמה טלמור וניר יהב

22.7.2009 / 0:56

שר החינוך הורה להסיר את המושג מתוכנית הלימודים הרשמית של המגזר הערבי. "אין מקום ללגיטימציה לשימוש במושג הנכבה ללימוד ילדים בני שמונה"

שר החינוך גדעון סער החליט אמש (שלישי) על הוצאת מושג "הנכבה" מתוכנית הלימודים הרשמית של משרד החינוך במגזר הערבי. "אין כל סיבה שבתוכנית לימודים רשמית של מדינת ישראל תוצג הקמת המדינה כשואה או אסון", הבהיר סער.

שר החינוך הוסיף כי "מערכת החינוך אינה אמורה לתרום לתהליכים של דה לגיטימציה למדינה, שגם מגבירים תהליכי הקצנה במגזר הערבי. בפרט אין מקום ללגיטימציה לשימוש במושג הנכבה ללימוד ילדים בני שמונה. הכללת המושג בתוכנית הרשמית במגזר הערבי לפני מספר שנים היתה שגיאה, ושגיאה זו לא תחזור על עצמה התוכנית החדשה שעוברת רביזיה".

עמותת סיכוי לשוויון אזרחי אמרה בתגובה להחלטת סער: "אנו מצרים על החלטתו השגויה של שר החינוך להוציא את מושג הנכבה ממתוכנית הלימודים. הנכבה היא אירוע מכונן בחיי העם הפלסטיני בכלל ובחיי האזרחים הערבים בפרט. היה מן הראוי להכניס את המושג לכלל שכבות הלימוד בבתי הספר היהודים והערבים כאחד, במקום לבטל אותו כליל". עוד אמרו בעמותה, כי "יש דבר יותר גרוע מלגרום עוול – זהו להכחיש אותו. המהלך של שר החינוך הוא חלק ממגמה הולכת ומתרחבת של שרי ממשלה שמנצלים את מעמדם כדי לפגוע באזרחים הערבים ובזכויותיהם. במקום לדאוג למימוש השוויון במדינה".

ח"כ עפו אגבארייה (חד"ש) אמר היום בתגובה כי ניסיונותיו החוזרים ונשנים של הימין לשכתב את ההיסטוריה לא יועילו. "הנכבה היא עובדה היסטורית ויעידו על כך מיליון פליטים פלסטינים שנושלו מאדמתם וגורשו מבתיהם ושמרביתם מתגוררים במחנות פליטים בשטחים הכבושים ובארצות ערב", אמר. "הניסיונות הללו מעידים על פאניקה והיסטריה המאפיינים פושעים המנסים להשמיד ראיות ולהעלים כל זכר לפשע שביצעו".

כזכור, ביום ראשון אושרה הצעת "חוק הנכבה" בוועדת השרים לענייני חקיקה. ח"כ ג'מאל זחאלקה (בל"ד) הגיב על האישור ואמר כי "מדובר בחוק של פחדנים גזענים קטנים, והוא לא ישפיע עלינו. אנחנו אף נעלה את זיכרון הנכבה". לדבריו, "זו המדינה היחידה שמחוקקת חוק לשכתוב ההיסטוריה. הם מפחדים מהמילה 'נכבה' כמו שהפושע מפחד מקורבנו".

לפי ההצעה המתוקנת, החוק לא יאסור לציין את הנכבה ע"י אנשים או גופים פרטיים, אלא יטיל איסור על גופים ממשלתיים או כאלה שזוכים למימון ממשלתי, לארגן או לממן פעילויות בעניין הנכבה הפלסטינית. את שינוי החוק המקורי יזם מזכיר הממשלה, צבי האוזר, והצעתו זכתה לתמיכה גם מצד "ישראל ביתנו" וגם מצד שרי העבודה והליכוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully