וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רופאים: "לא נציית לחוק ההסתננות"

נעמה טלמור

19.7.2009 / 18:29

מספר רופאים חברי הנהלת 'רופאים לזכויות אדם' פרסמו מודעה כי לא יצייתו ל"חוק ההסתננות", העוסק בסוגיית הפליטים בישראל, שעבר בקריאה ראשונה בכנסת

מספר רופאים, חברי הנהלת רופאים לזכויות אדם, פרסמו היום (ראשון) הודעה כי לא יצייתו לחוק ההסתננות במידה שזה יעבור, זאת על רקע העובדה שהחוק עבר בקריאה ראשונה בכנסת. במודעה שפרסמו היום הרופאים נכתב כי "אנו אנשי ונשות רפואה מצהירים כי אם יעבור החוק למניעת הסתננות, נפר אותו ונציית לצו מצפוננו ולמחויבותנו המקצועית רפואית".

על פי הצעת החוק מי שנכנסו לישראל ללא היתר, כולל פליטים ומהגרי עבודה, יהיו צפויים לעד חמש שנות מאסר. החוק "מעניש" בחומרה רבה יותר את פליטי מדינות המוגדרות כ"מדינות אויב", ביניהם פליטי דרפור. אלו יהיו צפויים לשבע שנות מאסר. הצעת החוק רואה בפליטים מסודן סכנה פוטנציאלית, בשל העובדה שסודן נחשבת למדינה עוינת.

הצעת החוק מעגנת בנוסף נוהל המכונה "נוהל החזרה חמה", לפיו מבקשי המקלט שייעצרו מיד לאחר כניסתם לישראל, יגורשו מבלי שתינתן להם הזדמנות להיפגש עם נציגי נציבות הפליטים של האו"ם בישראל ומבלי שתיערך בדיקה, אם הגירוש יסכן את חייהם או יחשוף אותם לעינויים.

"על פי הצעת החוק, פליטים ומבקשי מקלט מדיני המגיעים לישראל צפויים לעונשי מאסר כבדים, כאשר כל חטאם הוא חיפוש אחר מחסה והגנה", אמרו גורמים בארגון רופאים לזכויות אדם, "כמו כן, על פי החוק, המסייעים לפליטים ולמבקשי המקלט צפויים גם הם לעונשי מאסר". בנוסף למודעה פרסמו הרופאים עצומה ברשת הקוראת לאנשי ונשות רפואה, בריאות ורווחה במקצעות הטיפוליים לציית לצו מצפונם ומחויבותם האתית מקצועית.

הרופאים כתבו כי "כבוד הוא לנו להיות עזר לפליטים הנרדפים על נפשם ומגיעים לישראל. אנו קוראים לאימוץ האמנה הבינלאומית להגנה על זכויות הפליטים כבסיס לכל פעולת חקיקה".
על המודעה חתומים רופאים מכל רחבי הארץ, ביניהם: ד"ר גלית ארטום, פרופ' צבי בנטואיץ', ד"ר אילן גל, ד"ר חאלד ג'סאר, פרופ' שאול דולברג, פרופ' רפי ולדן, ד"ר גרסיאלה כרמון, ד"ר עידו לוריא, ד"ר רוחמה מרטון, ד"ר חסן מתאני, גדעון ספירו, ערין אליאס עזריק, ד"ר דני פילק, ד"ר בלה קאופמן, ד"ר סלומון שטמר וד"ר נדב דוידוביץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully