וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערב הסעודית תהפוך לארגז חול גדול

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

12.7.2009 / 3:40

בממלכה נערכים לסופות חול קשות, שצפויות לכסות אותה ביותר משני מיליארד טון של חול ואבק. הסופות יגיעו כנראה גם לאירן, כווית ואפילו עד לישראל

תושבי האזורים הצפוניים והמזרחיים של ערב הסעודית נדרשו היום (ראשון) לנקוט באמצעי זהירות מרביים מפני סופות חול קשות שצפויות לכסות את הממלכה בימים הקרובים. השירות המטאורולוגי הסעודי הודיע כי מעקב שביצע גילה כי מקורן של הסופות בעירק, וכי הן צפויות לשאת כשני מיליארד טון של חול ועפר. על פי התחזית, הסופה צפויה להיחלש לקראת סוף השבוע.

בכיר בשירות המטאורולוגי הסעודי מסר כי למרות החששות הכבדים מהסופה, היא לא צפויה להיות הקשה ביותר בהיסטוריה של הממלכה ושל מדינות המפרץ. עוד הוא הוסיף כי הסופה צפויה להכות גם במערב אירן ובכווית. בימים האחרונים הכתה הסופה באופן קשה בעירק, וגרמה בין השאר לחנק, לפגיעות בעיניים ולהחמרה במצב הבריאותי של חולי אסטמה.

בכיר במשרד הבריאות הסעודי המליץ לחולי אסטמה ולאלרגיים בממלכה להימנע מלצאת מהבתים ולסגור היטב את החלונות. הסופה צפויה להגיע אפילו עד לאזור ישראלוברשות הפלסטינית נערכים אף הם להגעתה של הסופה, ראש השירות המטאורולוגי הפלסטיני, המהנדס יוסוף אבו אסעד, מסר כי הסופה צפויה להשפיע במעט גם על שטחי הרשות, בעיקר באזורים הדרומיים. עוד הזהיר אבו אסעד כי הראות צפויה להיות נמוכה בגלל החול הרב שיגיע לאזור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully