וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אזהרה ללבנון: ישראל מתכננת הפתעות צבאיות

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

8.7.2009 / 21:13

רשת "אל ערביה" מדווחת, כי במהלך ביקורו בלבנון הזהיר שר החוץ הגרמני בכירים במדינה מפני "הפתעות צבאיות ישראליות"

במלאת שלוש שנים למלחמת לבנון השנייה, נדמה שבאירופה עדיין חוששים מהתפרצות מלחמה נוספת בין ישראל לחיזבאללה. מקורות המוגדרים "מהימנים" מסרו היום (רביעי) לרשת הטלוויזיה "אל-ערבייה" כי שר החוץ הגרמני וולטר פרנק שטיינמאייר הזהיר בכירים בהנהגה הלבנונית מפני "הפתעות צבאיות ישראליות". שטיינמאייר מבקר בלבנון לאחר שביקר בימים האחרונים בסוריה ובישראל. בטקס לציון שלוש שנים למלחמה, אמר הערב שר הביטחון אהוד ברק, כי ישראל רואה בממשלת לבנון אחראית לכל פעולה עויינת שתצא משטחה.

במהלך ביקורו בלבנון נפגש שר החוץ הגרמני עם נשיא לבנון מישל סלימאן ודן עימו בצורך לקדם את תהליך השלום במזרח התיכון. סלימאן דרש משטיינמאייר להפעיל על ישראל לחץ לקבל את יוזמת השלום הערבית במהירות האפשרית, שכן היא זוכה לתמיכת האיחוד האירופי וארצות הברית. בנוסף נפגש שר החוץ הגרמני עם יו"ר הפרלמנט נביה ברי ועם ראש הממשלה הלבנוני המיועד סעד חרירי, ממנו שמע על ניסיונותיו להרכיב ממשלה חדשה.

בביקורו אתמול בדמשק נפגש שטיינמאייר עם נשיא סוריה בשאר אסד ועם עמיתו וואליד מועלם. השר הגרמני קרא לסוריה לפעול למען שלום במזרח התיכון משום שלדבריו, לסוריה "יש אינטרס בהצלחת תהליך השלום". הוא תקף את חמאס וחיזבאללה באמרו כי לשני הארגונים הללו "אין שום עניין בהצלחת המשא ומתן לשלום".

במסיבת עיתונאים עם שר החוץ הגרמני הגיב מועלם לדבריו של נשיא המדינה שמעון פרס, לפיהם "נשיא סוריה בשאר אסד צריך להבין שהוא לא יוכל לקבל את רמת הגולן על מגש של כסף". לדברי מועלם, ארצו דווקא מעוניינת לקבל את הגולן על מגש של כסף: "כן, אנחנו כן רוצים לקבל את רמת הגולן על מגש של כסף משום שזוהי אדמתנו. אך טבעי הוא שנבקש אותה חזרה. הקהילה הבינלאומית מתנגדת לאי השבת זכות", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully