וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מייקל היה האבא הנפלא ביותר שאפשר לתאר"

בטקס האשכבה של הזמר מייקל ג'קסון השתתפו בני משפחה, אומנים ושחקנים רבים מארה"ב ומהעולם. אבל בתו של ג'קסון גנבה לכולם את ההצגה

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: ענת ברק ונעמה דרור)

עשרות אלפי בני אדם הגיעו אמש (שלישי) לטקס האשכבה של מלך הפופ מייקל ג'קסון, במפגן כבוד שנערך במרכז סטייפלס בלוס אנג'לס. בנוסף לבני המשפחה ולילדתו של ג'קסון שעלתה לבמה בהופעה נדירה, השתתפו באירוע אומנים ושחקנים רבים מארה"ב ומהעולם.

אחד משיאי האירוע נרשם ללא ספק דווקא לקראת סיומו, כשבתו של מייקל, פאריס בת ה-11, עלתה לבמה בלווית דודתה ג'נט ג'קסון. פאריס, שמיעטה להיחשף לציבור, ניגשה למיקרופון ופנתה לקהל במפתיע, כשפניה רטובות מדמעות. "אני רק רוצה לומר שמאז שנולדתי, אבא היה האבא הטוב ביותר שתוכלו לדמיין, ואני רק רוצה לומר שאני אוהבת אותו כל כך", אמרה בקול חנוק.

"כשהאמנת במייקל, הוא האמין בך"

זה היה טקס מלא וגדוש, שהחל עם הזמר סמוקי רובינסון, שהקריא מכתבים מדיאנה רוס ונלסון מנדלה, שלא יכלו להגיע לאירוע. בהמשך הופיעה הזמרת מריה קארי וביצעה את "I'll Be There" של הג'קסון 5, שיר שביצעה כבר בשנות ה- 90. "אנחנו נתגעגע אליך", חתמה קארי את הביצוע.

אחר כך נאמה קווין לאטיפה וספדה לזמר. "כשהאמנת במייקל, הוא האמין בך, הוא גם לך להאמין בעצמך", אמרה לאטיפה. "מייקל היה הכוכב הכי גדול עלי אדמות. היא הונע מתשוקה ורחמים, הומור וסטייל. היה לנו אותו, בין אם ידענו מי הוא או לא, הוא היה שלנו ואנחנו היינו שלו. צחקנו ורקענו ברגלינו לכבודו. היום, בטוקיו, מתחת למגדל אייפל, ביוהנסבורג ופיטסבורג, אנחנו מתגעגעים למייקל ג'קסון, אנחנו יודעים שהוא היה שלנו, ואנחנו יודעים שאנחנו העולם".

ליונל ריצ'י, שעבד עם ג'קסון בעבר, בין השאר על שירו "We Are the World" , ביצע את השיר "Jesus Is Love" של להקתו בעבר, הקומודורס. בארי גורדי, מייסד הלייבל מוטאון בו הוחתמו הג'קסון 5 אמר כי "ג'קסון היה הבדרן הגדול מכולם".

סטיבי וונדר עלה לנגן את "Never Dreamed You'd Leave In Summer". לפני כן, אמר בהתרגשות גדולה כי הוא אוהב את ג'קסון ואף אמר לו את זה. "לא דמיינתי לעצמי שאכתוב שיר בשבילך, אשלח אותו לקווינסי ג'ונס ואקבל קלטת חזרה שאתה שר אותו. נדהמתי כששמעתי אותך שר את זה".

מה העניין עם הכפפה?

שחקני הלייקרס בעבר ובהווה, מג'יק ג'ונסון וקובי בראיינט דיברו בשבח המשפחה של ג'קסון ובשבח פעילות הצדקה של מלך הפופ.

הכומר אל שארפטון עלה ונאם בהתלהבות ואמר כי "מייקל ג'קסון שבר את מחסום הצבע. ג'קסון הביא שחורים, לבנים, לטינים ואסייאתים ביחד. הוא זה שיכול היה לשיר 'רפאו את העולם' והאכילו את הרעבים". שארפטון הדגיש, כמו שעשה לאחר מותו, את תרומתו של ג'קסון לפרסומם של שחורים אחרים בתרבות האמריקאית, כמו טייגר וודס, אופרה ווינפרי ונשיא ארצות הברית ברק אובמה. "מייקל ניצח בשירה את הציניות, הוא הופיע וניצח בריקוד את הפסימיזם. מייקל לא עצר! מייקל לא עצר!", שאג שארפטון.

השחקנית ברוק שילדס אמרה בדמעות כי "אני מודה לאל על שהכרנו ועל הזמן הרב שבילינו ביחד. תמיד כשצילמו אותנו יחד אמרו עלינו 'הזוג המוזר', אבל עבורי הידידות הזו הייתה טבעית לחלוטין". שילדס סיפרה כי נהגה להתגרות בג'קסון על כוכבנותם המוקדמת. "אני התחלתי בגיל 11 חודשים, עצלן. מתי התחלת? גיל 5", אמרה שילדס. "תמיד הייתה תחרות הצחקות בינינו, מייקל אהב לצחוק. ליבו התפוצץ מתוכו כשהוא צחק". לאחר מכן שילדס המשיכה באנקדוטות. "כשהוא החל ללבוש את הכפפה, שאלתי אותו מה העניין עם הכפפה?", אמרה שילדס. "אני מקווה שכשתאחוז בידי, זה יהיה ביד נטולת הכפפה. לעולם החיצון מייקל היה גאון, עם יכולות בלתי רגילות. לאנשים שהכירו אותו אישית הוא היה מצחיק, כיפי, מאהב של החיים. היה אכפת לו מאד מהמשפחה, החברים והמעריצים שלו. נהגו לקרוא לו 'המלך', ולי הוא הזכיר את הנסיך הקטן". בסיום דבריה עלה ג'רמיין ג'קסון, אחיו של מייקל, וביצע את "smile" של צ'ארלי צ'אפלין, שיר ששילדס העידה כי היה האהוב ביותר על ג'קסון.

הזמר Usher וביצע את "Gone To Soon" של הזמר. לאחר מכן פרץ אשר בדמעות על ארונו של ג'קסון. לאחר מכן ניגש למשפחתו של ג'קסון וניחם אותם.

קני אורטגה, במאי שעבד בצמוד עם ג'קסון ומי שביים את המופע "This Is It", שאמור היה להיות קאמבק הניצחון של ג'קסון ביולי עלה לבמה וסיפר על ההכנות הנמרצות למופע. לאחר מכן הזמין את משתתפי המופע, שכל הכרטיסים אליו נמכרו מראש וביצעו את "Heal The World" של ג'קסון. במהלך הביצוע עלו לבמה כל משתתפי הטקס ויחד עם עשרות ילדים ביצעו את השיר.

"אולי עכשיו יעזבו אותך לנפשך"

בסיום הטקס עלו אחיו של ג'קסון לבמה והודו למשתתפים בטקס. מרלון ג'קסון נפרד בקול חנוק מאחיו ואמר כי "כשהלכת, חלק ממני הלך איתך, אבל חלק ממך יחיה איתנו לנצח. מייקל, אני אנצור את הרגעים הכיפיים שהיו לנו, כששרנו, רקדנו וצחקנו". לאחר מכן כאב מרלון את חייו של אחיו כשאמר "אולי עכשיו הם יעזבו אותך לנפשך מייקל". "לאל יש כוונה בכל דבר", הוסיף מרלון. "לא תמיד אנחנו מבינים אותה, אך היא שם. מייקל, סיימת את עבודתך על כדור הארץ, והאל קרא לך להיות לצידו".

הטקס הועבר בשידור חי במדינות רבות והוא צפוי להיות אחד האירועים הנצפים ביותר בתולדות הטלוויזיה. בטרם טקס האשכבה ערכה המשפחה טקס זיכרון פרטי בבית הקברות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully