וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה למלך מרוקו: "הובל את תהליך הפיוס"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

4.7.2009 / 12:12

נשיא ארצות הברית כתב איגרת למלך מרוקו, בה הוא חוזר על מחוייבותו לפיתרון של שתי מדינות לשני עמים וכן קורא למלך מרוקו להוביל את הפיוס באזור

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, שיגר הבוקר (שבת) איגרת למלך מרוקו, מוחמד השישי, בה הוא מפרט את חזונו לשלום במזרח התיכון ושילב בה קריאה למלך מרוקו לסייע לו לגייס את ישראל ואומות האזור לתהליך זה.

אובמה חזר באיגרת על רצונו בפיתרון "שתי מדינות לשני עמים", וכתב: "תהליך השלום מחייב את ישראל להפסיק את הבנייה בהתנחלויות ולהסיר מחסומים בשטחי הרשות. הפלסטינים מצידם מחוייבים להמשיך ולהיאבק בטרור ולהפסיק את ההסתה, זאת על מנת על מנת להקים מדינה פלסטינית". לדברי אובמה, "למדינות ערב יש אחריות, שכן עליהן לדבוק ביוזמת השלום הערבית ולנקוט בצעדים כלפי ישראל במטרה להפסיק את בידודה. מרוקו יכולה להוביל את הפיוס בין ישראל לעולם הערבי".

אובמה חזר על מחוייבות ארצות הברית לפתיחה בדיאלוג עם העולם המוסלמי, וכתב באיגרת למלך מרוקו: "ברצוני להביע את הערכתי למחויבותך כלפי חיזוק יסודות הדיאלוג והכבוד ההדדי בין האומות ולמען השגת שלום במזרח התיכון. בנאומי בקהיר הבעתי את רצוני לפעול למען התחלה חדשה ביחסים בין ארצות הברית לעולם המוסלמי בעולם, ובכוונתי ליישם זאת".

האיגרת מתפרסמת לצד מה שנראה כהתקרבות בין ארצות הברית לסוריה, על רקע הזמנתו של נשיא סוריה, בשאר אסד, אל אובמה לבקר בארצו. במהלך ריאיון שקיים עם רשת סקיי הבריטית אמר אסד כי "אנו נשמח לארח את אובמה בסוריה, ואני מאוד ברור בכוונתי". כשנשאל האם פגישה שכזו יכולה להתקיים בזמן הקרוב, ענה אסד בחיוך כי "הדבר תלוי בו (בנשיא האמריקאי), ואני מבקש ממך להעביר את ההזמנה הזו אליו. כל פגישה בין שני נשיאים היא עדות חיובית, זה לא אומר שצריך להסכים על כל דבר, אולם כשאתה משוחח על הדברים אפשר לגשר על הפערים".

אסד הוסיף כי "לארצות הברית יש תפקיד מיוחד כמעצמה החזקה בעולם, אני חושב שעל הנשיא אובמה לבקר בכמה שיותר מדינות וזה כולל כמובן את סוריה". לפני כעשרה ימים החליט אובמה להחזיר את שגריר ארצות הברית לסוריה לאחר ארבע שנים שבהן השגריר האמריקאי לא שהה במדינה זאת בעקבות העמקת השיחות בין שתי המדינות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully