וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: ישראל וחמאס הגיעו להבנות לשחרור שליט

לפי הדיווח בעיתון א-שארק אל אווסט תשחרר ישראל 1,100 אסירים פלסטינים מתוכם 400 שחמאס יבחר. כמו כן ישוחררו חברי הפרלמנט ושרי חמאס שנעצרו. מעבר רפיח ייפתח והמצור על עזה יוסר

התקדמות במגעים בעסקה לשחרורו של גלעד שליט, כך מדווחים גורמים ערבים ואירופים המצוטטים בעיתון א-שארק אל אווסט היוצא לאור בלונדון. לפי הדיווח שליט יועבר לידי המצרים וישראל תשחרר אסירים פלסטינים ובהם נשים ובני נוער. עם זאת גורמי ביטחון ישראלים מסרו לעיתון כי אין התקדמות בעסקת שליט.

לפי הדיווח ההתקדמות הגיעה לאחר שישראל קיבלה חלק מדרישות חמאס שבעבר סירבה לקבל וחמאס הסכים להתפשר במספר דרישות מצידו. שחרור שליט יתבצע במסגרת הסכם מדורג שהציעה מצרים וקיבל את הסכמתה וחסותה של ארצות הברית. בין שאר הפרטים שמפרסם העיתון עולה כי ישראל תשחרר 1,100 אסירים פלסטינים מארגון חמאס שמתוכם 400 ייבחרו על ידי ארגון חמאס. כמו כן ישוחררו שרי חמאס וחברי הפרלמנט שנעצרו על ידי ישראל ותמורתם ישחרר חמאס את שליט.

מהדיווח עולה עוד כי העסקה לשחרור שליט תכלול גם את הסרת המצור מעל רצועת עזה, פתיחת מעבר רפיח והחזרת המצב במעבר זה למצבו בעבר לפני שחמאס עלה לשלטון ברצועת עזה. בשבוע האחרון נפוצו שמועות רבות ודיווחים על התקדמות במגעים לשחרורו של החייל גלעד שליט, גורמים רשמיים בישראל ובחמאס הכחישו את הדיווחים.

שלשום צויינו שלוש שנים לחטיפתו של גלעד שליט. מאות בני אדם השתתפו בעצרת מול הקריה בתל אביב לציון 1096 ימים בלי גלעד. נעם, אביו של החייל החטוף אמר בעצרת כי "אנו עומדים כאן מול משרד הביטחון והמטה הכללי של צה"ל, מול אותם אלו ששלחו את גלעד בננו לפני שלוש שנים. הוא הלך למשימה שממנה לא חזר. אנו עומדים כאן כדי לשמש לגלעד פה, לזעוק את זעקתו של גלעד שלא יכול לדבר וכמובן לא יכול לדבר מהבור שבו הוא נמצא ולהביע את ייסוריו. באנו לכאן כדי להביע את משאלתו של גלעד, הוא מבקש רק דבר אחד: את חירותו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully