וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה: אישה תכהן כראש עיריית מרקש

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

23.6.2009 / 10:32

פאטמה זהרא מנסורי, עו"ד בת 33, היא האישה הראשונה שתכהן כראש עיריית מרקש והאישה השנייה שתכהן כראש עירייה במרוקו

לראשונה בהיסטוריה של העיר מרקש במרוקו תכהן אישה כראש העירייה. אתמול (שני) מונתה עו"ד פאטמה זהרא מנסורי לתפקיד החשוב לאחר שניצחה בבחירות לראשות העירייה שנערכו ב-12 ביוני. מרקש, עיר המונה מעל מיליון תושבים, נמצאת בדרום-מערב מרוקו למרגלות הרי האטלס. זו העיר השנייה בגודלה במרוקו ואחד מאתרי התיירות המרכזיים במדינה.

מנסורי היא האישה השנייה בהיסטוריה של מרוקו שתכהן כראש עירייה. הראשונה היתה אסמא שאבי שעמדה בראש עיריית סווירה בין השנים 2003 ל-2009. עם הבחרה אמרה מנסורי הנרגשת: "כבוד גדול עבורי לעמוד בראש עיריית מרקש. אני מקווה שאמלא את תפקידי החדש על הצד הטוב ביותר". יו"ר מפלגתה הוסיף כי בחירתה לתפקיד "משקפת את תדמיתה המודרנית של מרוקו".

מנסורי, ילידת 1976, למדה משפטים בצרפת. עד לפני זמן לא רב, היא לא חלמה כלל לכהן כאישה הראשונה בראשות עיריית מרקש. היא נצר לאחת המשפחות הוותיקות במרקש, ואביה המנוח, עבד א-רחמן מנסורי, היה אחד מבכירי העיר. בנוסף היא נשואה לשוכרי בראדה, איש עסקים מהעיר, ויש להם שני ילדים.

בניגוד לרבאט וקזבלנקה, הנחשבות לבירות הפוליטיות והכלכליות של מרוקו, מרקש נתפסת כבירה התרבותית. שווקיה העתיקים של העיר הם מהיפים בעולם, ובעיני רבים נחשבת מרקש ליפה בערי מרוקו.

ניתן לפנות לניר יהב במייל: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully