וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תעלומת התרסקות מטוס אייר פראנס נפתרה?

23.6.2009 / 9:11

כלי שיט צרפתיים זיהו אותות ששידרה הקופסה השחורה של המטוס, שהתרסק לפני חודש באוקיינוס האטלנטי. רשויות צרפת מכחישות את הדיווחים

נקלטו אותות מהקופסה השחורה של טיסת "אייר פראנס" שהתרסקה לפני כחודש באוקיינוס האטלנטי, כך דווח הבוקר (שלישי) באתר האינטרנט של העיתון הצרפתי "לה מונד". לפי הדיווח כלי שיט צרפתיים זיהו אותות ששידרה הקופסה השחורה ולמקום הגיעו צוללות על מנת לנסות ולמשות אותה מקרקעית האוקיינוס. דוברת של "אייר פראנס" סירבה לאשר את הדיווחים.

זמן מה לאחר פרסום הדיווח, פורסמה הצהרה רשמית של רשויות צרפת, בה נאמר כי, "האותות שנקלטו על ידי צוותי החיפוש באוקיינוס האטלנטי אינם של מטוס אייר פראנס". לדברי ז'אן-לואי בורלו, עוזרת של שר התחבורה הצרפתי, "בניגוד לדיווח מוקדם יותר, האותות שהתקבלו לא הגיעו מהקופסה השחורה של המטוס שהתרסק".

הקופסה השחורה מכילה מידע חשוב שיכול לסייע לגלות מה קרה ברגעים האחרונים לפני שמטוס האיירבוס A330 התרסק בים בדרכו מריו דה ז'נרו לפריז ב-1 ביוני . אותות הקופסה השחורה נשלחים כל שניה במשך חודש ימים. הם יכולים להיקלט גם ממרחק של 2 קילומטרים. הספינות הצרפתיות המעורבות בחיפושים אחר המטוס מצוידות היטב למטרה, וכוללות גם צוללת גרעינית המצוידת במערכת סונאר משוכללת.

אתר ההתרסקות המרוחק ועומק האוקיינוס מקשים על החיפושים. שרידי המטוס עלולים להימצא בעומק קילומטר עד ארבעה קילומטרים. בהתרסקות המטוס נספו כל 228 הנוסעים ואנשי הצוות שהיו על סיפונו. מדובר באסון התעופה הקטלני ביותר שראה העולם מאז 2001 ושידעה חברת התעופה הצרפתית ב-75השנים האחרונות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully