וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נמשיך להפגין עד להפלת אחמדינג'ד"

טלי גולדשטין וניר יהב

23.6.2009 / 11:30

מקורבים למועמדים הרפורמיסטים באירן מסרו כי לא יסכימו לפשרה ולא ייכנסו לממשלתו של אחמדינג'ד. מועצת שומרי החוקה הודיעה כי דרישת הרפורמיסטים לביטול הבחירות באירן לא תתקבל מכיוון שלא היו אי סדרים גדולים

צילום: רויטרס. עריכת וידאו: יאיר דניאל. קריינות: אילן שניג)

מועצת שומרי החוקה באירן הודיעה הבוקר (שלישי) כי היא דוחה את דרישת המפגינים לביטול הבחירות במדינה. ברשת הטלוויזיה באירן דווח כי מועצת שומרי החוקה הודיעה כי לא היו אי סדרים גדולים בבחירות לנשיאות.

גורמים המקורבים למועמד הרפורמיסטי לנשיאות מיר חוסיין מוסאווי ולנשיא הרפורמיסטי לשעבר מוחמד חאתמי מסרו לעיתון "א-שרק אל-אווסט" היוצא לאור בלונדון כי שני האישים, ביחד עם המועמד הרפורמיסטי מהדי כרובי ובתמיכת הנשיא לשעבר האשמי רפסנג'אני, מתכוונים להמשיך במחאה עממית פתוחה ובהפגנות "עד להתפטרותו של הנשיא אחמדינג'ד". כרובי אף קרא היום לעם האירני לערוך ביום חמישי טקסי זיכרון לקורבנות המחאה.

הגורמים הכחישו את הטענות לפיהן הרפורמיסטים מוכנים לפשרה במסגרתה אנשי המחנה הרפורמיסטי יכהנו בממשלתו של אחמדינג'ד. "מדובר בהדלפות שמטרתן להחליש את הרחוב האירני ולפגוע במפגינים וליצור תחושה כאילו מוסאווי יסכים להרגיע את השטח אם יוצע לו להשתתף בממשלה", אמרו. לדברי גורם אחר, ממשלתו של אחמדינג'ד "איננה לגיטימית" ועל כן אי אפשר לקחת בה חלק.

בתוך כך דיווחו הלילה אתרי אופוזיציה אירנים כי מפקד בכיר במשמרות המהפכה באירן פוטר מתפקידו לאחר שסרב להורות לאנשיו להתעמת עם מפגינים תומכי המחנה הרפורמיסטי. לצד הבכיר, הגנרל עלי פט'לי, המכהן כסגן מפקד משמרות המהפכה, דווח גם כי 16 קצינים נוספים ממשמרות המהפכה פוטרו בשל סיבה דומה.

מזכ"ל האו"ם באן קי מון קרא הלילה להפסקה מיידית של "המעצרים, האיומים והשימוש בכוח" כנגד אזרחים המוחים באירן על הבחירות במדינה. מהודעה שהועברה ממשרד של באן נמסר כי הוא זועזע מהאלימות שפשטה לאחר הבחירות באירן וכי הוא קורא לשלטונות במדינה לכבד את הזכויות הבסיסיות של האזרחים להביע מחאה.

המשטר האירני אסר אמש על עריכת אזכרות לזכרה של נדא אגהא סולטן, שמותה מירי כוחות הביטחון במהלך מחאה נגד השלטונות צולם, פורסם בעולם כולו והפך לסמל המאבק נגד המשטר. סולטן כונתה "מלאך החופש" לאחר שסרטון הווידאו בו תועדו רגעיה האחרונים הופץ באינטרנט.

מומחי אינטרנט מעריכים כי דמותה של נדא תדורג לצד תמונות היסטוריות בלתי נשכחות אחרות, כגון זו של המפגין בכיכר טיאננמן במהומות ב-1979, תמונתה של הילדה הווייטנאמית הבורחת ותמונת הילד בגטו ורשה. הסרטון נצפה על ידי עשרות אלפי בני אדם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully