וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צ'יקו תמיר השעה את עצמו מתפקידו בצה"ל

14.6.2009 / 17:11

שלושה ימים לאחר שתמיר הורשע ונידון להורדה בדרגה, קיבל הרמטכ"ל את בקשתו להשעותו מתפקידו כמפקד קורס מג"דים. הוא הסביר את בקשתו: "רוצה להתכונן לערעור"

הרמטכל רב אלוף גבי אשכנזי ומפקד זרוע היבשה האלוף אבי מזרחי נענו היום (ראשון) לבקשת תא"ל משה צ'יקו תמיר להשעות עצמו לאלתר מתפקידו כמפקד קורס מ"פחם-מג"דים, בעקבות הרשעתו. תמיר נימק את בקשתו בכך שברצונו להקדיש את זמנו להכנת ערעורו לבית הדין הצבאי לערעורים ולהגנה על שמו הטוב.

"כבודו של תמיר נפגע, שדרו לו חוסר אמון כלפיו ובמצב כזה הוא כנראה חש שהוא אינו יכול לעמוד ולדבר מול פקודיו", סיפר לוואלה! חדשות סא"ל במיל' רונן בנאש שהיה חניך של תא"ל תמיר במחזור האחרון של קורס מפקדי פלוגות ומפקדי גדודים, "הוא מפקד נערץ, מקצועי, אדם שהיה אמור להוביל אותנו במלחמה הבאה. העונש שקיבל אינו מידתי ונראה שמישהו ביקש לסגור חשבון על הגב שלו. העובדה שהשעה את עצמו מתאימה לו והוא מרגיש שהוא לא יכול להמשיך בתפקידו עד שיונקה שמו".

בתוך כך, קיים היום ראש אגף כוח האדם, אלוף אבי זמיר, פגישה עם סגל הפיקוד הבכיר של המשטרה הצבאית החוקרת (מצ"ח). אלוף זמיר ציין כי אין בליבו ספק כי היחידה לחקירות פנים תוביל בדיקת עומק של כל הסוגיות שהעלה בית הדין בנוגע לחקירתו של תת-אלוף משה (צ'יקו) תמיר, ומסקנותיה יילמדו ויוטמעו. אלוף זמיר הדגיש כי התנהלות ערכית ומוסרית הינה עמוד תווך המנחה את כלל מפקדי צה"ל ובהם גם אנשי המשטרה הצבאית החוקרת.

ביום חמישי החליט בית הדין הצבאי בפסק דינו להוריד את תמיר לדרגת אלוף משנה, זאת לאחר שתמיר הורשע שנתן לבנו בן ה-14 לנהוג בטרקטורון צבאי שגרם לתאונת דרכים. הרמטכ"ל רב אלוף גבי אשכנזי התקשר אמש לתא"ל תמיר, ואמר לו כי הוא נעצב לשמוע את גזר הדין הקשה והוא מופתע מעוצמת העונש שהוטל עליו.

עו"ד משה ישראלי, פרקליטו של תמיר, הודיע כי בכוונתו של תמיר לערער לבית הדין לערעורים וכי אם ערעורו לא יתקבל הוא יפרוש מצה"ל. עו"ד ישראלי אמר כי זוהי "מכה קשה לצבא. מסר שגוי מיסודו ואנו מקווים שהדברים ישתנו בבית הדין לערעורים. עזיבתו של תא"ל תמיר את הצבא תהווה פגיעה גדולה לצה"ל. רבים מחיילי צה"ל חייבים לו את חייו. גזר הדין אינו תואם את העבירות. בעניין דיווחי הכזב של תמיר הדברים אינם נכונים,ואנו נערער על החלטת ביה"ד".

מספר שעות לאחר גזר הדין התקשר הרמטכ"ל רב אלוף גבי אשכנזי לתמיר ואמר לו כי הוא נעצב לשמוע את גזר הדין הקשה והוא הופתע מעוצמת העונש שהוטל עליו. בתוך כך, 40 קצינים במילואים ומספר אלופים בצה"ל פנו בימים האחרונים לרמטכ"ל ודרשו ממנו להפוך את גזר הדין ולהשאיר את תמיר בצה"ל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully