וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווחו על המבצע בעזה לפני תחילתו וייכלאו

עדי שמחוביץ

14.6.2009 / 13:36

ביהמ"ש שלח לכלא שני עיתונאים, תושבי מזרח ירושלים, שדיווחו לטלוויזיה האירנית על תחילת המבצע הקרקעי בעזה

בית המשפט המחוזי בירושלים גזר היום (ראשון) חודשיים מאסר על חאדר שאהין ומוחמד סרחאן, שני עיתונאים ערבים תושבי מזרח ירושלים, שהורשעו במסגרת הסדר טיעון במסירת מידע לאויב ברשלנות.

שאהין וסרחאן הינם תושבי ישראל, המועסקים כעיתונאים ברשת הטלוויזיה האירנית "אלעאלם". הם הואשמו במסירת ידיעה לאויב ומסירת ידיעה סודית. השניים נעצרו בחודש ינואר על ידי אנשי מפלג עבירות ביטחוניות ביחידה הארצית לחקירות בינלאומיות (יאחב"ל) של המשטרה.

מכתב האישום שהגישה פרקליטות מחוז ירושלים, עלה כי עם תחילת השלב הקרקעי במבצע "עופרת יצוקה", הוחלט על ידי הצנזורה הצבאית כי מועד פתיחתו, דיווחים על סדרי הכוחות הצבאיים, מיקומם, יעדים ופרטים נוספים הקשורים למבצע, יהיו חסויים עד אשר יוחלט אחרת.

הצנזורה הצבאית התירה לכלי התקשורת לפרסם באותו היום את הפרטים רק בשעה 20:28, אולם שאהין וסרחאן ששהו באותו היום סמוך לגבול הרצועה, החלו על פי כתב האישום למסור מידע בנושא כבר בשעה 18:30. זאת כשהם יודעים שהצנזורה הצבאית טרם התירה פרסום אודות המהלך הקרקעי.

על פי כתב האישום, השניים מסרו פרטים אודות תנועת כוחות צה"ל לעבר גבול הרצועה, הרכב הכוחות ופרטים נוספים שיש בהם כדי לסייע לאויב, כשהם יודעים שקיימת אפשרות ממשית כי המידע יגיע לידי צופים ברצועה, לרבות אנשי חמאס וכי הוא עלול לסייע להם במלחמתם נגד כוחות צה"ל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully