וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תנו לחרדים לנצח

תום גולדהנד

12.6.2009 / 19:00

סגירת חניון ספרא בירושלים מוכיחה שכשצבא העדה החרדית נוטל על עצמו משימה, הסוף ידוע מראש. אפילו ראש העיר ברקת התקפל

הפגנה אחת אלימה, זה הכל. מבצע מתוכנן ומבריק של נכבדי העדה החרדית הוריד את פרשי המשטרה ובכיריה על הברכיים, ומשם קצרה הדרך להמלצה לראש העירייה, ניר ברקת – "נציג" החילונים בבירה לשקול לסגור את חניון ספרא בשבת. מכבסת המלים של דוברות עיריית ירושלים עובדת שעות נוספות, אך כשמתרגמים את זה בחזרה ליידיש זה נשמע ככה – החרדים ניצחו.

אז אולי צריך לומר החרדים שוב ניצחו. הפעם זה היה אפילו מהיר יותר ממלחמת ששת הימים. אפשר לקרוא לה מלחמת יום השבת, או מבצע שלום החניון. 6,000 מפגינים מול כוחות גדולים של משטרה. כמה גדולים? עשרות, מאות? מה זה משנה, הרי בהפגנות כאלו, בניגוד להפגנות אחרות, הנפגעים היחידים הם השוטרים. בתום יום האלימות הגיעו המפגינים למנוחה ולנחלה, ושישה שוטרים הגיעו לבית החולים או טופלו בשטח.

צריך להוריד בפניהם את הכובע או השטריימל. כשהמגזר החרדי רוצה להשיג משהו, הוא מתגייס בהמוניו, ואין סימן שאלה גם אצל הציבור החילוני - הם ינצחו. ברוב המקרים מדובר בנשק כלכלי או במלים אחרות - חרם צרכנים, וגם כאן הציבור החילוני יכול לעבור כמה קורסים זריזים וללמוד מהעדה החרדית, כי החרם הזה, בעצם רק האיום על חרם, עובד.

מכרזות פרסום של תועבה על אוטובוסים או מאבק ברשתות שיווק שאינן מוצאות חן בעיניהם כל המוצבים נופלים, וכשהגורם העוין אינו נרתע מחרם כלכלי, כמו במקרה של רשויות מקומיות, אז נכנס לזירה הנשק החדש ישן – החיתול, האבנים וההפגנות האלימות.

כל האמצעים כשרים למהדרין

הסוף של הסיפור כבר ידוע מראש, אבל בואו נעשה קצת סדר בבלגן – ירושלים, שזכתה בתשעה קבין של יופי, זוכה גם מדי יום ביומו וגם בשבתות בתיירים רבים. לחץ החנייה באזור העיר העתיקה מתקרב ללחץ החנייה במרכז תל אביב. בשנים האחרונות נסגרו בשבתות כל החניונים העירוניים בלחץ החרדים, שהוא כידוע, גדול לעין שיעור לעומת לחץ החנייה. בהיעדר חנייה מצאו תושבי ירושלים ותייריה פתרונות יצירתיים: חנייה במקומות אסורים, על המדרכות ובכל פינה שיש בה צל.

ניר ברקת, ראש העירייה, החליט לפתוח את חניון ספרא בחינם כדי להסדיר מקומות חנייה למבקרים בעיר העתיקה בשבתות. חינם, אין כסף, טובת הציבור, העירייה לא מרוויחה שקל! הסיעות החרדיות שבקואליציה של ברקת בעירייה אפילו הסכימו בשקט להחלטה לאחר שהוא נענה לדרישותיהן שלא לפתוח עוד חניונים, ולנסות ולצמצם למינימום את חילול השבת בחניון.

אך עבור הפלג הקיצוני חרדי אף יותר המכונה ה"עדה החרדית" זה לא משנה, שם הכל צבוע בשחור ולבן, הרבה יותר שחור מלבן, וכל סטייה קטנה מהנורמה שלהם (עיין ערך מצעד הגאווה), תיושר מיד, וכל האמצעים כשרים למהדרין.

אז אולי כן צריך לעשות שוב חושבים על חוק טל, שעכשיו נידון בבית המשפט העליון, אולי כן צריך לאפשר לחרדים להתגייס לצבא. הם הרי כבר באים מוכנים לתרגילי אוגדה, ניסיון העבר מלמד שהם לא נפצעים בקרב, אלוהים איתם, ובשורה התחתונה בכל מערכה שהם משתתפים בה הם תמיד מנצחים. הצבא החרדי יכול לקום ולהגן עלינו מפני אויבינו, הגיע הזמן להחליף את הסיסמא הישנה, לא עוד "תנו לצה"ל לנצח", מעתה אמרו "תנו לשטריימל לכסח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully