וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורם ביטחוני: "המתנחלים התפרעו ללא סיבה"

ניר יהב ויהושע בריינר

1.6.2009 / 10:24

מתנחלים יידו אבנים על חיילי צה"ל ועל מכוניות פלסטיניות באזור קדומים, ופצעו פלסטיני קשה. בתוך כך פונה מאחז סמוך לאלון מורה

בכניסה להתנחלות קדומים התפרעו הלילה (שני) מתנחלים , ניסו לחסום כבישים, יידו אבנים לעבר פלסטינים והתעמתו עם כוחות הביטחון. גורמים פלסטיניים אמרו לוואלה! חדשות כי המתפרעים פצעו ארבעה פלסטינים, אחד מהם, עלי סאדא בן 44 תושב ג'ית, נפגע בראשו ומצבו מוגדר קשה. יתר הפלסטינים נפצעו באורח בינוני עד קל.

עוד נמסר כי אחד הפלסטינים שנפצע באורח בינוני ניצל מניסיון לינץ', לאחר שמתנחלים הורידו אותו מרכבו, שברו את שמשותיו והחלו לתקוף אותו באבנים. הפלסטיני חולץ מידי ההמון על ידי חיילי צה"ל. להערכת גורמים פלסטינים, הגיעו המתנחלים מהתנחלויות שונות, בהן חוות גלעד.

גורמים בכירים במערכת הביטחון אמרו כי "מדובר בצעירים פורעים חסרי רסן ושליטה. מדובר בקומץ שהתפרע בלי סיבה מיוחדת". עוד הבהירו הגורמים כי "לא התקבלה כל הנחייה לפנות אחד מ-26 המאחזים הלא חוקיים, ובכל מקרה, לא נוריד מאחזים ללא הידברות עם המתנחלים". יחד עם זאת הדגישו הגורמים כי ההידברות לא תקפה למאחזים, כגון שבות עמי או מעוז אסתר, לגביהם קיימת הוראת קבע שלא לאפשר בנייה או התנחלות במקום.

במהלך הלילה התפרעו מתנחלים גם באיזור ההתנחלות יצהר, שם יידו צעירים אבנים לעבר כלי רכב פלסטינים והתעמתו עם כמה מהם. ששה מהמתפרעים עוכבו לחקירה לאחר שהפגינו בצומת יצהר נגד פינוי מאחזים בגדה.

מדובר בפעילי ימין שהגיעו לשומרון במהלך הלילה בעקבות התרעה שקיבלו על כוונה לפנות מאחזים. במקביל הגיעו גם כמה מאות מתנחלים לאזור השומרון, שם התקבלה קריאה של ראשי המתנחלים להגיע למאחז רמת גלעד מחשש שיפונה.

מארגון 'יש דין' נמסר כי "עצוב לגלות שהצבא והמשטרה מופתעים מגל טרור יהודי ששוטף את הגדה". לדברי הארגון, "כל מי שקצת מתמצא בנושא יכול היה לצפות כשכמתחילים דיבורים על פינוי של בנייה לא חוקית, התאים הרדומים והפעילים של הטרור היהודי ירימו את הראש ויבעירו את השטח".

עדכון ראשון: 07:07

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully