וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר ננעל בירידות שערים

יעל פולק

27.5.2009 / 23:47

פשיטת הרגל של חברת ג'נרל מוטורס שלחה את השווקים לירידות. דאו ג'ונס איבד 2% מערכו ואילו הנאסד"ק איבד 1.1%

המסחר בוול סטריט נחתם במגמה שלילית על רקע פרסום נתוני מקרו והודעתה של GM על פשיטת רגל. זאת לאחר שאתמול הסתיים המסחר בעליות בולטות, לאחר שהמשקיעים התעודדו ממדד בטחון הצרכנים בארה"ב, שהיה גבוה מהצפוי.

נאסד"ק איבד 1.1% לרמה של 1,731נקודות, דאו ג’ונס השיל 2% לרמה של 8,300 נקודות ומדד S&P 500 איבד 1.9% לרמה של 893 נקודות. בשוק הסולידי נרשמו ירידות במחירי איגרות החוב של ממשלת ארה"ב לתקופה של 10 שנים, והתשואה עליהן עלתה ב-0.202% לרמה של 3.695%.

בגזרת המאקרו, המכירות של בתים קיימים בארה"ב גדלו בחודש אפריל בשיעור חד מהצפוי על רקע עלייה במספר הבתים המעוקלים שהועמדו למכירה במחירים זולים, מסר היום איגוד סוכני הנדל"ן בארה"ב (NAR). מכירות בתים קיימים גדלו בחודש שעבר ב-2.9% לקצב שנתי של 4.68 מיליון בתים, לעומת 4.55 מיליון במארס.

תחזית הכלכלנים היתה לעלייה של 2% במכירות הבתים לקצב שנתי של 4.66 מיליון בתים, לעומת קצב של 4.57 מיליון בתים שעליו דווח במקור בחודש מארס. לעומת חודש אפריל 2008, נרשמה ירידה של 3.5% במכירות הבתים באפריל.

מספר הבקשות למשכנתאות בארה"ב שהוגשו בשבוע שעבר נפל ב-14.2% לעומת השבוע הקודם, בעוד שהריבית על המשכנתאות ל-30 שנה עלתה, כך דיווח היום איגוד בנקאי המשכנתאות האמריקאי (MBA), המכסה כמחצית מבקשות המשכנתאות בארה"ב. ביחס לתקופה המקבילה אשתקד עלה מספר הבקשות למשכנתאות השבוע ב-28.5%. הממוצע ה-4-שבועי של בקשות למשכנתאות ירד ב-4.7%.

במספר הבקשות למשכנתאות לרכישת בתים חדשים נרשמה עליה של 1%, בעוד שהבקשות למחזור משכנתא נפלו ב-18.9% לעומת השבוע הקודם. הבקשות למחזור משכנתא היוו 69.3% מסך הבקשות למשכנתאות בשבוע שעבר, עלייה לעומת השבוע שקדם לו.

"הכלכלה לא תחזור לקצב שנרשם בעבר"

המשקיע הנודע מארק פייבר, אשר חזה את המפולת בשוק המניות בשנת 1987, אמר היום בראיון לערוץ חדשות הפיננסים של בלומברג כי כלכלת ארה"ב תיכנס לשלב של היפר-אינפלציה שיתקרב לרמת האינפלציה בזימבבואה בעקבות סירובו של הבנק הפדרלי להעלות את שיעור הריבית.

פייבר הוסיף כי גם לאחר שתצא מהמשבר הכלכלי, לא תחזור הכלכלה העולמית לקצב הצמיחה שרשמה ב-2006 ו-2007. שוקי המניות בארה"ב, אמר פייבר, לא ייפלו לרמות שפל חדשות בעקבות הגדלת היצע הכסף. עם זאת, ציין פייבר הוא עדיין מעדיף את שוקי המניות באסיה על השקעה באג"ח ממשלתיות של ארה"ב.

מרבית בעלי הבתים, שתנאי תשלום המשכנתאות שלהם שופרו על ידי הבנקים וחברות ההלוואה, צפויים להתקשות לעמוד גם בתשלומים החדשים בתוך שנה. כך אמרה חברת דירוג האשראי פיץ'. המחקר חוזה ש-55%-65% מבעלי הבתים שתנאי ההלוואות שלהם שופרו כדי להימנע מעיקול ביתם יגיעו למצב של איחור של לפחות 60 יום בתשלומים בתוך שנה. עבור לווי משכנתאות הסאבפריים - המשכנתא המסוכנת ביותר - שיעור צפי האיחור בלפחות 60% עומד על 65%-75%.

קרייזלר, יצרנית המכוניות האמריקאית שפשטה את הרגל ב-30 באפריל, עשויה לצאת ממצב זה כ-30 יום לאחר שביקשה הגנה מפני נושיה. יציאה מהירה של יצרנית המכוניות מפשיטת רגל, לאחר ארגון מחדש של החברה, עשוי לעודד את בטחון הצרכנים שגם פשיטת הרגל של ג’נרל מוטורס (-20.1% , 1.15) עשויה להיות מהירה.

ענקית הרכב האמריקאית ג’נרל מוטורס (-2.01% , 2.93), המספקת פתרונות WiMax, הודיעה היום כי נבחרה על ידי איברבאנדה הספרדית להרחיב את מערכת ה-WiMax שלה בקטלוניה. "אנו גאים לספק את שירותינו לאיברבאנדה ולממשלת קלטלוניה ולאפשר להן גישה לטכנולוגיה המתקדמת ביותר", אמר צביקה פרידמן, נשיא ומנכ"ל החברה.

קומברס (-1.39% , 7.1) פירסמה הודעה לגבי מינוי של סמנכ"ל כספים חדש- סטפן סוואד. מההודעה עולה כי החברה נמצאת בסיומו של תהליך התיקון של דו"חותיה. בתגובה למינוי אמר אנדריי דהן, מנכ"ל החברה, כי הוא "מאמין כי כניסתו של סוואד לתפקיד תאפשר את המשך המומנטום החיובי של הבדיקות החשבונאיות, אותם החברה מקווה לפרסם עוד בתחילת 2010".

בין המניות הישראליות שמשכו את תשומת הלב של המשקיעים: טבע (-0.62% , 46.37), חברת התרופות הגנריות הגדולה בעולם; צורן (-2.97% , 10.79), המפתחת מעבדים למגוון מוצרי צריכה אלקטרוניים; ריטליקס (-2.03% , 8.67), המפתחת פתרונות תוכנה לקמעונאים ולמפיצים של מזון ומוצרי צריכה; אודיוקודס (0.0% , 1.46), המפתחת ומשווקת מוצרי תקשורת לאספקת שירותי טלפון על גבי האינטרנט וגיוון אימג’ינג (8.28% , 9.42), המייצרת ומשווקת מערכת אבחון הכוללת גלולה אנדוסקופית.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully