וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביפן הקופים הירוקים זוהרים בחושך

27.5.2009 / 21:16

הם לא חייזרים ולא דגי ניאון. אלו הם קופי מרמוסט שמדענים יפנים הנדסו גנטית כדי שיזרחו באור מיוחד. "פריצת דרך רפואית"

מדענים יפנים הנדסו גנטית קופים ששורשי שיערם, עורם ודמם זוהרים בירוק כשהם מוארים באור מיוחד. קופים אלו אף מורישים תכונות אלו לצאצאיהם. המדענים הגיעו להישגם על ידי החדרת גן של מדוזה לקופי מרמוסט נפוצים. היום (רביעי) הביעו אותם מדענים את תקוותם להשתמש במושבות הקופים על מנת לחקור את מחלת הפרקינסון ומחלת ניוון שרירים.

אריקה סאסאקי והידיוקי אוקאנו מבית הספר לרפואה באוניברסיטת קייהו השתמשו בווירוס שנושא את הגן של פרוטאין פלורסנטי ירוק לתוך העוברים, שאז הושתלו בקופה. ארבעה מתוך חמישה מגוריה נולדו עם הגן כבר בגופם. אחד מהקופים הללו המליטו גור בריא שנשא את הגנים החדשים.

"ההמלטה של גור המרמוסט מהווה פריצת דרך", אמר ד"ר ג'רלד שאטן, חוקר תאי גזע. "קופי מרמוסט שעברו הנדוס גנטי מהווים מודל למחקר מחלות מדבקות ובעיות עצביות", הוסיף. המדענים השתמשו בקופי המרמוסט מאחר שהם מתרבים במהירות ומגיעים לבגרות מינית כבר בגיל שנה. "קופים הרבה יותר קרובים לבני אדם מבחינה גנטית מאשר עכברים לדוגמה", אמר אוקאנו.

בשנה שעברה, גילוי פרוטאין פלורסנטי ירוק זיכה את ממציאיו אוסאמו שימומורה, מרטין צ'לפי ורוג'ר טסיאן בפרס נובל לכימיה. בעזרת הפרוטאין יכולים חוקרים להאיר תאים סרטניים, לעקוב אחר רעלים שונים ואחר גנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully