וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת החשמל הכריזה על "מצב אדום"

איילה חננאל

18.5.2009 / 15:01

גל החום הכבד בארץ נותן את אותותיו, ובחברת החשמל מבהירים כי הביקוש עלול לעבור את יכולת הייצור. בעקבות בעיות במערכת החשמל ישנן תקלות במערכת הרמזורים בנתניה ופתח תקווה

חברת החשמל העלתה את מפלס דירוג השימוש בחשמל ל"מצב אדום", המעיד כי הביקוש לחשמל גבוה מיכולת ייצור החשמל, ומתרחשות הפסקות חשמל באזורים שונים. בחברת החשמל מבקשים את שיתוף הפעולה של הציבור, כדי שיוכלו להחזיר את המערכת לאיזון ולפעילות סדירה.

בחברה מבהירים כי עתודות החשמל (רזרבות) של חברת החשמל נמוכות ביותר. עוד מסבירים כי הביקוש לחשמל עלול לעבור את גבול יכולת הייצור של חברת החשמל, וממליצים להסיט את השימוש במכשירים בעלי צריכת חשמל גבוהה לשעות אחר הצהרים המאוחרות, כלומר החל מהשעה 18:00.
בחברה מפרטים את המכשירים "זוללי החשמל" ומבהירים כי מדובר במדיח-כלים, מכונת כביסה, תנור אפיה, כיריים חשמליים, דוד חשמלי, שואב אבק, וכדומה. כמו כן, ממליצים לכוון את טמפרטורת המזגן ל- 25 מעלות.

החברה צופה, שהביקוש לחשמל יוסיף ויעלה גם בעקבות עומס החום הכבד. יכולת הייצור הזמינה של חברת החשמל היום, עומדת בשעה זו על כ-7,600 מגה-ואט. ממשטרת ישראל נמסר כי עקב בעיות במערכת החשמל ייתכנו תקלות במערכת הרמזורים בנתניה ופתח תקווה. עוד נמסר כי הנהגים מבקשים לגלות עירנות לתקלות הצפויות במערכת הרמזורים ולציית לתמרורים בדרך.

שרב כבד

שרב כבר שורר כעת ברחבי הארץ, והטמפרטורות מרקיעות שחקים. הטמפרטורות המקסימליות ברחבי הארץ נעות סביב 35 מעלות ומעלה, כאשר באזור תל אביב הן יגיעו ל-38 מעלות, בירושלים ל-35 מעלות, בבאר שבע ל-41 מעלות, בכנרת ל-42 מעלות, בחיפה ל-35 מעלות, ברמת הגולן ל-36 מעלות ובאילת ל-41 מעלות.

בשירות המטאורולוגי בבית דגן חוזרים ומזכירים שיש לשתות הרבה מים כדי לא להתייבש, ולהימנע מהשלכת גפרורים וסיגריות על מנת למנוע שריפות. במד"א פנו לציבור בהמלצה לשתות נוזלים, לחבוש כובע, למרוח קרם הגנה ולהתלבש בבגדים מתאימים עם שרוולים ארוכים. עוד המליצו כי נשים בהריון, קשישים, תינוקות והסובלים ממחלות לב וריאה לא יעסקו בפעילות ספורטיבית או בפעילות מאומצת. זאת בשל האפשרות שאיכות האוויר תהיה ירודה.

מחר צפוי השרב להישבר, וצפויה ירידה משמעותית בטמפרטורות שיהיו רגילות לעונה. בירושלים יגיעו מחר הטמפרטורות ל-28 מעלות, בתל אביב ל-27 ובבאר שבע ל-32.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully