וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיפור במצבו של הזוג שהורעל מ"אבו נפחא"

קובי מנדל

10.5.2009 / 16:28

בני הזוג מקריית ים אושפזו בביה"ח רמב"ם לאחר שאכלו מן הדג הרעיל ומצבם הוגדר קשה. בשעה האחרונה חל שיפור קל במצבם

חל שיפור מסויים במצבם של בני הזוג מקריית ים שאיבדו את אמש (שבת) את הכרתם ככל הנראה לאחר שאכלו דג מסוג "אבו נפחא". מבית החולים רמב"ם, בו מאושפזים בני הזוג, נמסר כי האישה החלה לגלות סימני התאוששות ואילו הבעל החל לנשום בכוחות עצמו. מוקדם יותר אמר מנהל המחלקה לטיפול נמרץ, ד"ר ירון בר לביא כי "השניים מוגדרים במצב של מוות מוחי". בני הזוג, בת 48 ובן 47, הזעיקו אתמול אמבולנס של מגן דוד אדום והתלוננו על מיחושים בבטנם, לאחר שסעדו בביתם.

מנהל המחלקה לטיפול נמרץ מסר הבוקר לוואלה! חדשות כי במהלך היום יערכו לבני הזוג בדיקות של תפקוד המוח לבירור מידת הנזק, וכי רק בתוך 36 שעות ניתן יהיה לאמוד באופן מדוייק את מידת השיפור במצבם. עוד מסר ד"ר בר לביא כי לבית החולים אין הוכחה כי השניים סעדו מהדג הרעיל.

במהלך פינוי בני הזוג לבית החולים, איבדה האישה את הכרתה, את הדופק ואת הנשימה, בעוד מצבו של הבעל הדרדר עם הגעתו. השניים טופלו במחלקה לטיפול נמרץ נשימתי.

פרופסור ידידיה בן טור, מנהל מרכז ההרעלות הארצי ברמב"ם אמר לוואלה! חדשות כי "אין זיהוי ודאי של גורם ההרעלה אך לפי הסימנים הקליניים אפשר שמדובר בדג מסוג לגינון נודד (אבו נפחא). דג שבגופו ובעיקר בכבד ובאיברים הפנימיים מצוי רעל חזק ביותר". לדבריו, מדובר בדג שהגיע מהאוקיינוס ההודי דרך תעלת סואץ ובשנים האחרונות גרם להרעלות רבות. פרופ' בן טור הוסיף כי אין נוגדן לרעל, וכי הטיפול היחיד הוא הנשמה והשגחה עד להתאוששות.

פרסום ראשון: 21:51

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully