וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר מצרי: "צה"ל מבצע פשעים נגד האנושות"

פנחס וולף

7.5.2009 / 12:39

יו"ר הפרלמנט המצרי, פתחי סרור, הגיב לריבלין על אגרת לרגל יום השואה. "מוצא לנכון להזכיר כי ישראל ביצעה פשעים נגד האנושות"

יו"ר הפרלמנט המצרי, אחמד פתחי סרור, שיגר היום (חמישי) תגובה חריפה ליו"ר הכנסת ראובן ריבלין, בעקבות אגרת שריבלין שלח ביום השואה לראשי הפרלמנטים בעולם. באותה אגרת ריבלין הזהיר מפני שואה שנייה נוכחה התעצמותה הגרעינית של אירן. אמנם בתחילת המכתב סרור הביע הזדהות עם כאבה של ישראל על השואה, אולם בהמשך המכתב הוא השווה בין מעשי הנאצים לפעולות צה"ל נגד הפלסטינים.

"אנו מוצאים לנכון להזכירך כי פשעים כנגד האנושות בוצעו גם כנגד מיליוני פלסטינים שנהרגו ונפצעו לאורך השנים", כתב סרור. "לדוגמה, בסברה ושתילה ובדיר יאסין, כמו כן, האירוע בכפר כנא והמבצע בעזה בדצמבר 2008 אשר גרם ל-4000 הרוגים ו-6000 פצועים, מתוכם 40% נשים וילדים אשר נרצחו על ידי מכונת המלחמה הישראלית, שמיד הפעילה את פצצות הזרחן האסורות על פי אמנות בינלאומיות".

עם זאת, יו"ר הפרלמנט המצרי ציין במכתבו כי ''המסר במכתבך בהחלט תואם את העיתוי. הגיעה העת לנקוט באמצעים משמעותיים יותר כדי להגיע לשלום צודק וכולל במזרח התיכון, כך ששנת 2009 תהיה שנת השלום המיוחלת". ריבלין מסר בתגובה כי "עצם מכתבו של ד"ר סרור כשלעצמו, מעיד על רוח חדשה בפרלמנט המצרי, שעד כה שידר מדיניות ברורה של אדישות והעדר דיאלוג כלפי הפרלמנט הישראלי".

ריבלין ציין כי "עם זאת, לא קל לעמוד מול הסימטריה ואי הדיוקים העובדתיים שבמכתב, אך מוטב שהוויכוח יהיה במילים והתבטאויות ולא בדרך אחרת. אין לי ספק, שגם המצרים מבינים היטב מי מאיים להביא לעולם שואה נוספת, ואינם נרתעים מלהתייצב בחזית אחת עם ישראל מול האיום הזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully