וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: יום ההולדת למלכה בהולנד הפך לאסון

אלפי בני אדם ציפו למלכה בעיר אפלדורן, כאשר מכונית התנגשה בעוצמה בקהל. המשטרה ההולנדית חושדת כי מדובר בדריסה מכוונת

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: רן צימט)

במשטרת הולנד העלו הערב (חמישי) חשד כי הנהג שדרס למוות ארבעה בני אדם בתהלוכה המסורתית לרגל יום הולדתה של המלכה, ביצע את הדריסה בכוונה תחילה. עם זאת, החקירה הראשונית שוללת אפשרות של פיגוע טרור.

הטלוויזיה ההולנדית דיווחה כי המכונית התנגשה בקהל צופים שהמתין למלכה בעיר אפלדורן לרגל חגיגות "יום המלכה". לפחות 13 צופים נפצעו. נהג המכונית נעצר על ידי המשטרה.

עד ראייה לאירוע סיפר כי נראה היה שהמכונית השחורה שועטת בכוונה תחילה לכיוון אוטובוס פתוח שבו נסעה המלכה ביאטריקס ומשפחתה. עדים נוספים סיפרו לרשת סקיי כי ראו אנשים "עפים באוויר" לאחר שהמכונית התנגשה במעקה הבטיחות שהציבה המשטרה. המכונית התנגשה באנדרטה וצילום וידאו של האירוע מראה את השוטרים מוציאים מתוכה גבר ומכניסים אותו לאמבולנס.

בני המשפחה המלכותית לא נפגעו והאוטובוס שלהם לא ניזוק. יום המלכה מצוין בהולנד ב-30 באפריל. זהו אירוע שנתי שמטרתו לחגוג את יום הולדתה של המלכה המנוחה יוליאנה. בתה – המלכה ביאטריקס – בחרה להפוך את יום זה ליום חג לאומי מאחר שמזג האוויר ביום הולדתה, 31 בינואר, אינו מאפשר חגיגות ברחובות. יום המלכה ההולנדי נחשב למסיבת הרחוב הגדולה בעולם. תושבי הולנד יוצאים לרחובות לבושים בתלבושות כתומות, כצבע בית המלוכה אוראנג', ובתעלות שטות סירות עמוסות באנשים ובמוסיקה רעשנית. ביום הזה גם מתקיים שוק הרחוב הגדול בעולם.

פרסום ראשון: 14:42

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully