וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקרה ראשון של שפעת החזירים בישראל

נעמה טלמור

28.4.2009 / 13:34

משרד הבריאות הודיע כי תומר וג'ים, הישראלי שחזר ממקסיקו, חולה במחלה. "מצבו מצוין והוא מאושפז להשגחה בלבד". מקרה נוסף עדיין בבדיקה. בכירי המשרד התכנסו לדיון מיוחד

תומר וג'ים, הישראלי שחזר ממקסיקו, חולה בשפעת החזירים. כך הודיע היום (שלישי) משרד הבריאות. וג'ים, המאושפז בבית החולים לניאדו בנתניה. נמצא לטענת רופאיו במצב רפואי מצוין והוא מאושפז לדבריהם לצורך השגחה בלבד. הוא מטופל בתרופה "טמיפלו".

בכירי משרד הבריאות התכנסו בצהרים לישיבה מיוחדת על רקע התפשטות שפעת החזירים והעלאת רמת הכוננות בארץ מדרגה 3 לדרגה 4. בישיבה נכחו גם נציגי צוות טיפול מגיפות של המשרד. ד"ר בועז לב, המשנה למנכ"ל משרד הבריאות אמר כי "אנו נדרשים לשדרג את מוכנותנו. את מרבית הצעדים כבר עשינו אבל אנחנו חוזים פני עתיד ומתכנסים כאן כדי להיות מוכנים לכל מצב". ראש מינהל שירותי בריאות הציבור, ד"ר ר איתמר גרוטו, התייחס לגילוי המחלה בישראל ואמר: "איתרנו את כל רשימת המגעים של החולה. ההנחיה בשלב זה היא שרק אם מישהו מרגיש לא טוב הוא צריך לפנות לטיפול רפואי".

יועץ משרד הבריאות ד"ר רן בליצר הסביר לוואלה! חדשות כי רמה ארבע מוגדרת כ"התפרצויות ממוקמות של העברה מאדם לאדם בהיקף קטן". רמה חמש מתארת "התפרצויות ממוקמות בהיקף נרחב יותר" ואילו רמה שש היא "התפרצות מגיפה מפושטת כמעט ללא יכולת בקרה".

בנוסף למקרה של וג'ים בודקים במשרד הבריאות חשד למקרה נוסף של התפרצות המחלה בבית החולים מאיר בכפר סבא. מדובר בגבר בן 47 שהגיע שלשום ממקסיקו, התלונן על כאבי ראש וסובל מתסמינים של שפעת. הגבר החשוד כי לקה בשפעת הוכנס לבידוד בבית החולים, והודיע כי הוא אינו מעוניין שיודיעו על כך למשפחתו. גם הוא מטופל בטמיפלו.

מוקדם יותר הנחה מנכ"ל משרד הבריאות, פרופסור אבי ישראלי להעלות את הכוננות במערכת הבריאות בישראל מדרגה 3 לדרגה 4 מתוך 6. זאת, בהמשך להודעת ארגון הבריאות העולמי כי הוא מעלה את רמת הכוננות שלו לדרגה 4 (גם כן מתוך 6). "מבחינה מעשית לא מדובר בשינוי משמעותי", אומרים במשרד הבריאות, "שכן המערכת כבר ערוכה ומוכנה מתחילת האירוע. גם מבחינת ההנחיות לציבור הרחב אין כל שינוי".

מהם הסימפטומים?

חברתו של הצעיר סיפרה לוואלה! חדשות עם תחילת אשפוזו לפני מספר ימים כי "הרופאים התחילו לתת לו 'טמיפלו' והוא מטופל היטב". לדבריה, הוא "נסע למקסיקו במסגרת העבודה וזו כבר הפעם השנייה שנסע החודש, כל פעם לשבוע. כשחזר ביום שישי האחרון, הוא הרגיש לא טוב, אך לא התייחס לכך בצורה רצינית. לאחר זמן מה שהמשיך להרגיש לא טוב, החלטנו להגיע להיבדק".

משרד הבריאות הודיע אמש כי הוא מאמץ את החלטת הנציבות האירופית, לפיה מומלץ לדחות נסיעות לא חיוניות למקסיקו בשל התפרצות מחלת שפעת החזירים. באשר לשאר המדינות ממליצים במשרד הבריאות לעקוב אחר ההנחיות והעדכונים. דובר משרד החוץ לתקשורת ישראלית, יוסי לוי, מסר לוואלה! חדשות כי משרד החוץ מאמץ את הודעת משרד הבריאות. עם זאת, במשרד החוץ טרם הוחלט על הוצאת אזהרת מסע למדינה.

לעומת זאת, ארגון הבריאות העולמי הודיע היום, כי הוא אינו ממליץ על הגבלות מסע כלשהן או על סגירת גבולות בעקבות התפרצות המחלה.

בחוזר שהוציא משרד הבריאות עם פרוץ המחלה בעולם פורטו הסימנים לזיהוי המחלה בקרב בני אדם: חום גבוה (38 או יותר), תסמינים נשימתיים (לפחות 2 מתוך 4 הבאים: נזלת, כאבי גרון, שיעול או קוצר נשימה), ושהות במהלך שבעת הימים שקדמו להתפרצות המחלה באזור בו מתרחשת העברה מקומית שלה בבני אדם או קיום מגע הדוק עם אדם אשר חשוד שחלה בה. מגע הדוק לעניין זה כולל בן בית או מי שטיפל בחשוד כחולה או מי שבא במגע עם הפרשות נשימתיות של חשוד כחולה.

ד"ר קלריס ריזנברג אמרה לוואלה! חדשות כי קשישים וילדים נמצאים בסיכון הגבוה ביותר לחלות בשפעת. "לרוב התחלואה והתמותה בשפעת פוגעת בעיקר בגילאים הקיצוניים – ילדים ומבוגרים. באופן טבעי מי שהגוף שלו חלש יותר נפגע יותר, ועל כן אני מניחה שגם במקרה הזה הדבר כך", היא מבהירה.

פרסום ראשון: 12:16

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully