וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"יש קצה חוט לתפיסת המחבל מבת עין"

יהושע בריינר, נעמה טלמור ואיילה חננאל

2.4.2009 / 17:15

כך דיווח סמח"ט עציון. שלמה נתיב, בן 13 שנהרג בפיגוע, הובא למנוחות בכפר עציון. ילד בן 7 פצוע בינוני בראשו

(צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אילן שניג)

"יש קצה חוט לתפיסת המחבל שביצע את הפיגוע בבת עין", אמר אחר הצהרים (חמישי) סמח"ט עציון, סא"ל גיא אושרי. החיפושים אחריו נמשכים ומקורות פלסטינים דיווחו כי צה"ל מכתר את הכפר סאפא, הסמוך ליישוב, ומבצע מעצרים.

בפיגוע נהרג שלמה נתיב, בן 13, וילד בן שבע נפצע באורח בינוני לאחר שמחבל חמוש בגרזן נכנס בצהרים ליישוב בת עין שבגוש עציון והחל לתקוף את העוברים והשבים. צוותי מגן דוד אדום שהגיעו למקום מצאו את נתיב כשהוא פצוע אנוש, אך הניסיונות לבצע בו פעולות החייאה לא צלחו והוא מת מפצעיו בזירת הפיגוע. כמו כן, טיפלו החובשים בילד כבן שבע שנפגע בינוני מגרזן בראשו. הוא פונה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים. מבית החולים נמסר כי לאחר בדיקה התברר כי הילד סובל משבר בגולגולת והוא ינותח בקרוב. נתיב הובא למנוחות הערב בכפר עציון. לבקשת המשפחה, ההלוויה לא סוקרה על ידי התקשורת ולא השתתפו בה פוליטיקאים.

מחקירה ראשונית עולה כי המחבל התחפש ליהודי תושב בת עין. ראש מועצת גוש עציון אמר לוואלה! חדשות, כי "ביישוב אין פועלים פלסטינים ולכן אין אפשרות שפלסטיני יגיע למרכז היישוב מבלי שמישהו יבחין בו".

על פי הדיווח, המחבל נמלט מהיישוב וכוחות צבא ומשטרה מבצעים סריקות לאיתורו בסיוע מסוק. לטענת גורמי ביטחון לא היו התרעות ממוקדות לגבי האפשרות של פיגוע דווקא בגוש עציון, הנחשב לאזור שקט יחסית ביהודה ושומרון. בצה"ל סורקים גם את הכפר הפלסטיני צוריף, הסמוך לבת עין, בחשד שהמחבל נמלט לשם. גם האפשרות שהמחבל מסתתר ביישוב לא נפסלה, וכוחות הביטחון הורו לתושבים להסתגר בבתיהם. מהמשטרה נמסר כי לאחר אירוע החדירה האחרון שהיה ביישוב, היתה אמורה להיות מותקנת מערכת אבטחה והתרעה, אך זו לא הותקנה ביישוב מסיבה לא ברורה.

בנוסף גוברת ההערכה במערכת הביטחון כי התוקף פעל לבדו ולא נשלח על ידי ארגון טרור. לדברי גורם ביטחוני, שיטת הפעולה של המחבל דומה לזו של המחבל הבודד.

חוליות עימאד מורנייה נטלו אחריות

החוליות על שם עימאד מורנייה, נטלו אחריות על ביצוע פיגוע הגרזן בהתנחלות בית עין. לחוליות מוניטין מפוקפק, זאת לאחר שהארגון נוהג ליטול אחריות על פיגועים רבים מבלי שכלל ביצע אותם. הארגון מסר כי הפיגוע בוצע "בתגובה לפשעי הכיבוש נגד העם הפלסטיני".

היישוב בת עין מאופיין בתושבים בעלי אידיאולוגיה ימנית קיצונית. בעבר נחשפה מחתרת של חלק מתושבי המקום, שתיכננה לבצע פיגועים נגד ערבים ישראלים. אנשי היישוב בחרו שלא לגדר אותו, גם בחירה זו נעשתה ממניעים אידיאולוגיים. כמן כן יש לציין שבבת עין מאמינים בעבודה עברית ולכן לא פועלים במקום פועלים פלסטינים.

בחודשים האחרונים אירעו מספר פיגועים בתחומי ישראל. לפני עשרה ימים נוטרלה מכונית תופת שהכילה עשרות קילוגרמים של חומר נפץ והוחנתה בחניון קניון "לב המפרץ - יס פלאנט" בחיפה. המשטרה הוזעקה למקום לאחר שאחד המטענים התפוצץ. איש לא נפגע באירוע.

לפני כשבועיים נהרגו רס"ב דוד רבינוביץ ורנ"ג יחזקאל רמזרקר, שני שוטרי תנועה, בפיגוע ירי בבקעת הירדן, ליד הישוב משואה. חוליית מחבלים ביימה ככל הנראה תקלה ברכב על כביש 90 בבקעה וגרמה לשוטרים לעצור. לאחר עצירת השוטרים ירו בהם המחבלים בראשם מטווח קצר.

עדכון ראשון: 12:07

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully