וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נעם שליט: "עודכנתי בחידוש המו"מ לשחרור בני"

ניר יהב וגידי ויניש

29.3.2009 / 0:10

עופר דקל יצא בימים האחרונים ליעד לא ידוע כדי לקדם את המגעים לשחרורו של החייל החטוף. מקור מצרי: "על סף חתימת עסקה", נעם שליט: "לא אופטימי"

עופר דקל, השליח המיוחד של ראש הממשלה במגעים לשחרורו של החייל החטוף גלעד שליט, יצא בימים האחרונים ליעד לא ידוע בחוץ לארץ כדי לקדם את המגעים לשחרורו של שליט.

בתוך כך, נעם שליט, אביו של החייל החטוף, אמר אמש לוואלה! חדשות כי גורמים רשמיים עדכנו אותו כי נמשכים המגעים לשחרורו של בנו. לדבריו, "עדכנו אותנו שהמגעים נמשכו לכל אורך התקופה האחרונה". עם זאת, שליט לא הביע אופטימיות נוכח הדיווחים האחרונים אודות פריצת דרך במגעים: "אני לא יכול להיות אופטימי על כל פרסום בעיתונות הערבית", אמר. שליט הוסיף כי עדיין לא יצר קשר עם ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו, שצפוי להיות מושבע לתפקיד במהלך השבוע הקרוב.

מוקדם יותר אתמול מסר מקור ביטחוני מצרי לאתר חדשות פלסטיני המזוהה עם חמאס כי עסקה לשחרורו של החייל החטוף גלעד שליט נמצאת על סף חתימה וכי ייתכן ששליט אף" ישוחרר בשעות הקרובות", זאת על רקע משא ומתן מרתוני הנערך מאז יום שני האחרון. לדיווח, שמהימנותו אינה ברורה, אין כל אישור ממקור אחר.

"מצרים מגבירה מעורבותה במו"מ"

האתר דיווח כי משלחת ביטחונית מצרית בראשות סגן ראש המודיעין המצרי, הגנרל עומאר אל-קנאווי, נפגשה אתמול עם בכירי ההנהגה של חמאס בדמשק. "קהיר מגבירה את המאמצים לגבש עסקה עם הפלגים הפלסטינים שחטפו את שליט עוד בטרם השבעת ממשלת בנימין נתניהו ביום שלישי".

"המאמצים המצריים לגיבוש עסקה בין ישראל לחמאס לא הופסקו", אמר. "הם הוגברו מאד בימים האחרונים במטרה לסיים את הפרשה, שמשפיעה באופן משמעותי ובלתי ישיר על סוגיות אחרות כגון הרגיעה והסרת המצור על עזה". לדבריו, מצרים רואה בגיבוש עסקה מטרה חשובה שתהווה נקודת מוצא חשובה לשיתוף פעולה עם ממשלת נתניהו.

המקור סיפר עוד כי אם תגובש עסקה, היא צפויה להתבצע בשלושה שלבים, כשבראשון ישוחררו 150 אסירים ושליט יועבר לקהיר. לאחר שבוע ישוחררו 150 אסירים נוספים ובעת שובו של שליט לישראל ישוחררו 150 נוספים. לאחר חודשיים צפויה ישראל לשחרר את השרים מטעם חמאס העצורים בישראל, חברי הפרלמנט, הזקנים והנשים.

(פרסום ראשון: 18:47)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully