וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שימפנזה הוכיח: גם בע"ח מתכננים את העתיד

11.3.2009 / 19:35

עובדים בגן חיות בשבדיה הבחינו כי סאנטינו השימפנזה נוהג לאסוף אבנים לערימות מבעוד מועד, כדי להשליכם על המבקרים

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: איילת שולמן)

התנהגותו של שימפנזה שהשליך אבנים על מבקרים בגן החיות השבדי בו הוא חי הובילה מדענים למסקנה, כי תכנון העתיד הוא לא נחלתו הבלעדית של האדם. סאנטינו, שימפנזה בן 30, עומד במרכז המחקר בו נבדקת יכולתם של בעלי חיים להעריך את העתיד ולתכנן כיצד להתנהג בהתאם.

עובדי גן החיות פורוביק הבחינו לפני כעשור, כי סאנטינו משליך אבנים על המבקרים במקרים מסויימים. כשבחנו את הנושא לעומק, הם הבחינו בערימות קטנות של אבנים ברחבי האי עליו חיים הקופים. סאנטינו נוהג לאסוף את האבנים בבוקר לפני בוא המבקרים, ומייד לאחר שהם עוזבים. סאנטינו גם נוהג לחבוט ברצפת בטון ולאסוף לערימות שלו חתיכות שנשברו ממנה.

בעלי חיים זכרים משליכים לעיתים חפצים, כאשר הם חשים מאויימים, אך במקרה של סאנטינו האבנים נאספו כאשר היה רגוע, עבור יום המחרת. הוא לא משליך אבנים באופן קבוע, אלא בעיקר לאחר החורף, אז הוא שוהה זמן רב במקום סגור. הוא אף מוותר על תחביב האיסוף שלו במהלך חודשי החורף הקרים. לטענת החוקרים, סאנטינו חש רגוע כשהוא אוסף את האבנים וזה מקנה לו ביטחון. הוא מניח שהוא יזדקק להם מתישהו.

סאנטינו נולד בגן החיות במינכן בשנת 1978 והועבר לשבדיה כשהיה בן חמש. הוא הפך לזכר הדומיננטי בלהקה כשמלאו לו 16 והוא מכונה "החושב". כשהוא שוקע במחשבות עמוקות הוא נוהג למצוץ אצבע.

  • עוד באותו נושא:
  • שימפנזה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully