וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תאונת החילוץ בצפון: תוקם ועדת חקירה

11.3.2009 / 19:01

בעקבות התאונה שבה נהרג צעיר בן 24, הודיע מפקד חיל האוויר כי צה"ל יחקור את נסיבות האירוע הטרגי. כוח "669" כשל במשימת החילוץ

תאגיד כאן

מאת כתבי וואלה! חדשות: נעמה טלמור, יהושע בריינר, נתיב נחמני וקובי מנדל

מפקד חיל האוויר, האלוף עידו נחושתן, הורה להקים ועדת חקירה בעקבות התאונה שבה מצא את מותו אמש (רביעי) עלא אגברייה, צעיר בן 24 מוואדי ערה. הצעיר נפצע באורח קשה מפיצוץ מוקש ישן באחד הוואדיות הסמוכים לבית שאן. במהלך ניסיונות החילוץ נפל הצעיר ממסוק של צה"ל ונחבט בקרקע. הוא פונה לאחר מכן במצב אנוש לבית החולים "רמב"ם" בחיפה ומת מפצעיו.

סמוך לשעה 17:00 התקבלה קריאה במוקד מגן דוד אדום גלבוע על צעיר שמוטל באחת הוואדיות בעמק בית שאן, סמוך לשדה תרומות. צוות מד"א שהגיעו למקום גילה כי הפצוע מוטל באזור שאינו נגיש למעבר כלי רכב בגלל תנאי השטח. יתרה מזאת, עקב סכנת המוקשים, לא נותר לפרמדיקים אלא לעמוד חסר אונים ולתקשר עם הפצוע מרחוק.

בשלב מסוים אבד הקשר עם הפצוע והוא הפסיק להגיב. לפרמדקים היה ידוע כי הוא נפגע בגפיו התחתונות אך לא היה ברור מה חומרת הפציעה. דקות ספורות לאחר מכן הגיע מסוק חילוץ צבאי והחל בפעולות החילוץ, אך עקב סכנת המוקשים, אלה היו מורכבות מאוד. הצעיר שכב זמן רב בשטח עד שחולץ. אלא שבעת העלאתו למסוק הוא נפל לקרקע ופציעתו החמירה.

מחקירה ראשונית עולה כי שלושה צעירים נכנסו לשטח המסומן כשדה מוקשים מגודר ואחד מהם עלה על מוקש שהתפוצץ. חבריו מיהרו לדווח על האירוע למשטרה.

בצה"ל מונתה וועדת בדיקה, בראשות אלוף משנה, שתבדוק את הנסיבות שהובילו לנפילתו של הפצוע מהמסוק. הוועדה צפויה לבדוק אם התאונה הקשה נגרמה כתוצאה מתקלה טכנית באחד הכבלים או אם היא נגרמה מטעות אנוש של אחד מאנשי המסוק.

מדובר צה"ל נמסר: "אמש אחר הצהריים נכנס אזרח לשדה מוקשים באזור מעלה גלבוע. האזרח עלה על מוקש ונפצע. לאור פציעתו הזניק מגן דוד אדום מסוק של יחידת החילוץ של חיל האוויר. עם הגעת המסוק למקום, ירד לשטח איש החילוץ אליו התלווה איש סילוק פצצות בשל מורכבות החילוץ משדה המוקשים. האזרח נקשר בעזרת מתקן יעודי לכבל. בסמוך לכניסתו לבטן המסוק נפל הפצוע מסיבה שאינה ברורה. לוחם יחידת החילוץ החל בתהליך חילוץ נוסף כדי להציל את האזרח. האזרח הגיע לבטן המסוק ופונה לבית-חולים 'רמב"ם'. מפקד חיל-האוויר, אלוף עידו נחושתן, הורה על הקמת ועדת חקירה לבדיקת נסיבות האירוע".

לפני כשבועיים נפצע אדם באורח קשה כששני פועלים תאילנדים נכנסו לשדה מוקשים בדרום רמת הגולן על מנת לקטוף פטריות. השניים לא הבינו ככל הנראה את שלטי האזהרה המתריעים על שדה מוקשים.

באוגוסט 1992 נהרגו שני לוחמי יחידת 669 כאשר במהלך אימון נקרע כבל שהוביל את השניים למסוק. בעקבות האירוע מונתה וועדת חקירה חיצונית לאחר לחץ כבד מצד משפחות ההרוגים.

עדכון ראשון: 17:06

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully