וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממשלת גרמניה: "מזועזעים מהרצח בביה"ס"

טלי גולדשטין

11.3.2009 / 17:12

תלמיד לשעבר נכנס לחטיבת ביניים סמוך לעיר שטוטגרט וירה למוות ב-16 בני אדם. הוא נהרג במהלך חילופי אש עם המשטרה

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו וקריינות: ענת ברק)

17 בני אדם נהרגו היום (רביעי) בחטיבת הביניים "אלברטוויל" בעיר וינינדן שבדרום-מערב גרמניה, סמוך לעיר שטוטגרט, לאחר שנורו על ידי אדם כבן עשרים לבוש במדי צבא שחורים. רשת CNN דיווחה כי היורה נורה למוות על ידי המשטרה, וממשלת גרמניה הביעה אחר הצהריים "זעזוע עמוק" מהתקרית.

המשטרה הגרמנית דיווחה כי ככל הנראה היורה היה תלמיד לשעבר בן 17 מבית הספר המדובר, שהוריו החזיקו כלי נשק בביתם. לפי דיווח כתב CNN, ככל הנראה יש גם פצועים רבים וכאוס שורר עתה בבית הספר. היורה נמלט מהזירה והמשטרה פתחה במצוד אחריו. "היורה ירה לכל עבר", סיפר דובר המשטרה לערוץ הטלוויזיה N24 . "לאחר מכן הוא ברח מהזירה", הוסיף. כמאה שוטרים, צוותי חילוץ והצלה וכבאים הגיעו לבית הספר, שתלמידיו פוונו. כמו כן, מסוקים חגו מעל העיר במטרה ללכוד את היורה. תושבי העיר קיבלו הוראה להישאר בבתים.

בהודעה קצרה שנשאה אחר הצהרים קאנצלרית גרמניה אנגלה מרקל נאמר כי "זהו יום אבל לכל גרמניה". מרקל הוסיפה, כי "זה לא נתפס שבתוך כמה שניות תלמידים ומורים נהרגו – זהו פשע מזעזע".

וינינדן היא עיר פרבר של שטוטגרט, קטנה ותעשייתית - בה מתגוררת אוכלוסייה אמידה למדי, המונה 27 אלף תושבים בלבד. בבית הספר למדו כאלף תלמידים.

מסעות ירי קודמים

לפני שש שנים ירה תלמיד בית ספר בן 16 מגרמניה במורה שלו והתאבד בירייה בכיתה. התקרית אירעה בבית הספר ציבורי בעיר קונורג, כ-230 ק"מ צפונית למינכן. המורה נפצע ברגלו, ונזקק לטיפול רפואי. תלמידים רבים נסו על נפשם.

שנה קודם לכן עצרה המשטרה בגרמניה תלמיד בן 18 בחשד שניסה להרעיל בגז את מוריו וחבריו התלמידים. הצעיר פרץ לבית הספר ופתח את ברז הגז במעבדה. שבוע לפני כן ביצע צעיר גרמני בן 19 טבח בבית הספר. הצעיר הרג 16 בני אדם בבית ספר בעיר אירפורט, ולאחר מכן שם קץ לחייו. הסיבה לטבח הייתה בחינה במתמטיקה ממנה חשש התלמיד.

עדכון ראשון: 11:43

  • עוד באותו נושא:
  • גרמניה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully