וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל והרשות בעימות, החולים נפגעים

נעמה טלמור

8.3.2009 / 9:14

לפי דו"ח של ארגוני זכויות אדם, ישראל אינה מוכנה לטפל בחולים פלסטינים מפני שהרשות לא מוכנה לשאת בעלות הטיפול הרפואי

ארבעה ארגוני זכויות אדם קוראים לממשלת ישראל ולרשות הפלסטינית להפסיק "להשתמש" בחולים פלסטינים, ככלי במאבק הפוליטי בין ישראל והרשות. בנייר עמדה שהפיצו הארגונים "רופאים לזכויות אדם", "גישה", "בצלם" ו"המרכז הפלסטיני לזכויות אדם", נטען כי "בעקבות החלטת הרשות הפלסטינית ברמאללה להפסיק להפנות חולים פלסטינים לטיפולים בבתי החולים וההתעקשות של ישראל להתנות את הטיפולים בקבלת התחייבות כספית מהרשות הפלסטינית, נגרמת פגיעה בזכויותיהם של החולים לחיים ולקבלת טיפול רפואי".

לאחר סיום מבצע "עופרת יצוקה", הפסיקה הרשות הפלסטינית להנפיק התחייבויות כספיות עבור חולים שביקשו לקבל טיפול רפואי בבתי החולים בישראל. כתוצאה מכך הפסיקו מאות מטופלים לקבל את הטיפול הנדרש. בארגון "רופאים לזכויות אדם" מדגישים כי בין היתר מדובר ב"חולי סרטן הזקוקים לכימותרפיה, הקרנות והשתלת מח עצם". לדברי הארגון, "לחולים אלה אין מתן אלטרנטיבה חלופית הולמת. ניצול המצב הרפואי של החולים ובעיקר של אלה הנמצאים במצב קשה למטרות פוליטיות או כלכליות, מהווה הפרה חמורה של זכויות אדם ועקרונות האתיקה הרפואית".

ארבעת הארגונים קוראים לממשלת ישראל להבטיח שלכל תושבי השטחים הפלסטינים תינתן גישה למרכזים בריאותיים ראויים, באופן שאינו תלוי בכיסוי פיננסי. הארגונים טוענים כי ממשלת ישראל צריכה להכיר באחריותה "הבלעדית" כלפי האוכלוסייה הנמצאת "תחת שליטה ישראלית". כמו כן קוראים הארגונים לרשות הפלסטינית, לחדש את הכיסוי הפיננסי לטיפולים רפואיים בישראל לחולים שכבר החלו טיפול במרכזים רפואיים ישראליים וזקוקים להשלמתו. לדבריהם, "לרשות הפלסטינית הזכות להחליט לאן להפנות את חוליה, אך יחד עם זאת, אסור שיופרו זכויותיהם של חולים אלה להשלים את הטיפול".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully