וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרה פרה וטוב לה?

אלון קמה

3.3.2009 / 13:36

הרפתן אלון קמה לא יכל שלא להגיב לנאמר כאן על תעשיית החלב ומצבן של הפרות בארץ. הנה דבריו, בשם הפרות והרפתנים

אני דור שני של רפתנים ובני הינו דור שלישי. אני קורא את דבריו של עידן סייר ואני נדהם מעזות המצח לכתוב כך ולהטעות את הציבור. לגבי סגולות הבריאות של החלב – אינני רופא אך אני יודע שחלב ומוצריו אוכלים מקדמת דנא ואני מתקשה להאמין שמזון שנצרך אלפי שנים הוא לא טוב. בשנים האחרונות גם הסינים גילו את סגולות החלב, הם מעודדים במיליוני דולרים את פיתוח הרפת ליצור חלב ובהרבה אזורים בסין הכריזו על מטרה של כוס חלב ליום לכל ילד. בכל זאת, העולם לא מטומטם.

אם הפרות היו יודעות לקרוא, גם הן היו מופתעות מתיאורי הזוועה. רווחת הפרה חשובה לנו, הרפתנים, יותר מאשר לכל אחד אחר, ולתיאורך: הפרה הישראלית לא חיה על רצפת בטון וזוכה ללמעלה מ- 20 מ"ר שטח מחיה. הטיפול במרבץ הפרות הוא על בסיס יומי, הפרות זוכות לשפע של אויר ממוחזר ונקי.

בטבע, 50% מהוולדות מתים לאחר ההמלטה מאחר ולא הצליחו לינוק מאימם מספיק קולוסטרום בכדי לשרוד, או שהם נטרפים. אנחנו דואגים שהוולד הנולד יינק בזמנו החופשי קולוסטרום בכמות הנכונה ובטמפרטורה הנכונה. המזון המוגש לפרות הוא מזון המורכב על ידי מומחים תזונאים מומחים, הוא מזון המורכב רק ממרכיבים טבעיים, ללא כל תוספות מלאכותיות, ירק וגרעינים מסוגים שונים. אנחנו גם דואגים שהמזון יהיה טרי וטעים (ולא מסוגלים "להכריח" את הפרה לאכול). המזון חופשי לפרות והן באות מרצונן בלבד לאבוס (לצלחת להן) לאכול.

תיאורי הזוועה על מספור הפרות על ידי כוויות מראים שלא בדקת את הנושא - לידיעתך, בניגוד להרבה מקומות בעולם, הכוויה למספור בארץ היא כוויה קרה, פעולה שדומה לפעולה קוסמטית של חמצון שפם אצל נשים. תשים לב שהיא מבוצעת רק על שיער שחור, פעולה שהפרה לא מרגישה אותה ובכלל לא יודעת עליה. אתה וכולם מוזמנים אלי לרפת לחזות בדברים האמיתיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully